וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "ללחוץ על ישראל והפלסטינים לחדש המו"מ"

מזכירת המדינה האמריקאית אמרה במהלך מסיבת עיתונאים שקיימה בוושינגטון עם שר החוץ המצרי כי "עלינו לדרוש מהצדדים להניח בצד את חוסר הרצון או את אי האמון"

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, קראה אמש (רביעי) להפעיל לחץ על ישראל והפלסטינים לחדש את המשא ומתן. "מצרים, ארצות הברית, הקוורטט – על כולם ללחוץ על שני הצדדים כדי לנסות ללכת לעבר הסכם", אמרה קלינטון במסיבת עיתונאים עם שר החוץ המצרי, מוחמד עמר, בוושינגטון. "אם תהיה הסכמה על גבולות, אז תסתיים המחלוקת על ההתנחלויות, כיוון שכולם ידעו איזה צד של הגבול הוא פלסטיני ואיזה צד ישראלי", הוסיפה קלינטון, "אני סבורה שאין קיצור דרך לכך. עלינו לדרוש מהצדדים להניח בצד את חוסר הרצון או את אי האמון".

עוד על המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים:
שרי השמינייה נוטים לתמוך בחידוש המשא ומתן
”אבו מאזן העביר עמדות בכתב - נתניהו התעלם”
הפלסטינים ביקשו הכרה, נתניהו: ”בואו נדבר דוגרי”

שר החוץ של מצרים אמר במסיבת העיתונאים כי קהיר מעוניינת בחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים בהקדם האפשרי, ותוך מתן מסגרת זמנים ברורה לסיומו, אך הבהיר כי ההתנחלויות הן מכשול ברור לשלום. מוקדם יותר גינה עמר את ההחלטה הישראלית לחדש את הבנייה בשכונת גילה בירושלים. "מהלך זה משקף את הבחירה הישראלית לנקוט במדיניות פרובוקטיבית, שמאתגרת את הקהילה הבינלאומית הרואה בהמשך הבנייה בהתנחלויות צעד לא לגיטימי", תקף.

ביום שלישי התייחסה ארצות הברית להחלטה להמשיך לבנות בגילה, ואמרה כי מדובר "בהחלטה שאינה מועילה". כמו כן, מסרה דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, כי ארצות הברית דוחקת הן בישראל והן בפלסטינים לא לנקוט בצעדים שיסבכו את חידוש המשא ומתן. "אנו מאוכזבים מאוד מהחלטת ממשלת ישראל ורואים בכך פגיעה במאמצינו לחדש את המשא ומתן בין הצדדים. אנו דורשים מהצדדים להימנע מצעדים שעלולים לפגוע באמון ההדדי ונמשיך לפעול על מנת לחדש את השיחות", אמרה נולנד.

ההודעה על מתן האישורים לבנייתן של 1,100 יחידות דיור בשכונה נחשפה ביום שלישי, ברקע יוזמת הקוורטט שהוצגה בסוף השבוע לחידוש המשא ומתן לשלום. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה את התכנית, במסגרתה יוקמו הבתים במורדות הדרומיים של השכונה, מעבר לקו הירוק שחוצה את ירושלים. התכנית, פרי יוזמתה של הרשות לפיתוח ירושלים, כוללת בנייה של 20% יחידות דיור קטנות, בהתאם להנחיית שר הפנים, אלי ישי, ובנוסף בניית טיילת, שטחים פתוחים, מבני ציבור, בית ספר ואזור מסחרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully