וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "הצטיידנו במערכת טילים חדשה לטווח בינוני"

ברקע המתיחות הגוברת בין מדינות המערב לאירן, אמר בכיר במשמרות המהפכה כי מערכת הטילים החדשה יוצרה ופותחה בידי מהנסים מקומיים. "מערכות הפיקוד הן דיגיטליות לחלוטין", הצהיר

התפתחות מדאיגה במרוץ החימוש של אירן? אירן הצטיידה במערכות טילים לטווח בינוני חדשה מסוג "מרסד" - כך דווח אמש (חמישי) בסוכנות הידיעות האירנית. מפקד חיל ההגנה האווירית האירני, הגנרל עלי רזה סבחי פארד אמר כי המערכת עוצבה ויוצרה בידי מהנדסים אירניים. "מערכות הפיקוד של הטילים הן דיגיטליות לגמרי וכוללות מערכות לאיתור מטרות", אמר הגנרל.

שלשום דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי שגריר צרפת באו"ם, ז'ראר ארו, הזהיר את אירן מפני תקיפה צבאית, אם זו תמשיך בתוכנית הגרעין שלה. בדיון בניו יורק אמר השגריר הצרפתי כי "יש כמה מדינות שלא ישלימו עם הגעה של אירן לסף פיתוח של פצצה גרעינית". ארו לא נקב בשמן של המדינות, אך הדגיש כי יש סיכוי גדול לפעולה צבאית אם לא יהיה משא ומתן עם טהרן.

יום לפני כן הודיע מפקד הצי האירני אדמירל, חביבולה סיירי, כי אירן עשויה לשלוח כלי שיט לעבר חופה המזרחי של ארצות הברית. "כמו שהמעצמות השחצניות שולחות את כוחותיהם לקרבת חופינו, כך אנחנו נשלח 'נוכחות' בעלת עוצמה קרוב לחופים האמריקניים", אמר, במהלך טקס לציון 31 שנים לפתיחת מלחמת אירן-עירק. עם זאת, סיירי סרב למסור פרטים נוספים לגבי העברת הכוחות, לרבות כמות הכוחות וסוגם, או מועד פרישתם באזור. מהבית הלבן נמסר בתגובה משפט קצר: "האיומים האלה לא מחזיקים מים".

עוד בנושא:
צרפת מזהירה את אירן: תיתכן תקיפה צבאית נגדכם
"אירן עשויה לשלוח כלי שיט לחופי ארצות הברית"
אירן: הכור בבושהר חובר לרשת החשמל הארצית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully