וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגת המדינה אישרה כי מדובר בפיגוע - וחזרה בה

יהושע בריינר

28.9.2011 / 6:28

מבוכה בביטוח הלאומי: עובדת המוסד הגיעה לבית משפחתם של אשר פלמר ובנו התינוק יהונתן שנהרגו בהתהפכות רכבם בחברון והודיעה כי הוכרו כנפגעי פעולות איבה. אחרי זמן קצר - התחרטה

האם אשר ויהונתן פלמר נהרגו בפיגוע טרור? תלוי אם שואלים את הביטוח הלאומי. תקרית מביכה ולא נעימה אירעה אתמול (שלישי) בבית משפחת פלמר היושבים בימים אלה שבעה על מות יקיריהם ביום שישי האחרון, בתקרית בחברון שטרם הובהר אם הייתה תאונת דרכים או אם נגרמה כתוצאה מיידוי אבנים של פלסטינים לעבר הרכב בו נסעו. עד כה טרם הכריעה המשטרה באופן חד משמעי וסופי האם השניים נהרגו בפיגוע, ומשרד הביטחון טרם הנחה את רשויות הרווחה להתייחס למשפחה כאל נפגעת פעולת איבה.

עם זאת, אתמול חשבו בני המשפחה כי המוסד לביטוח לאומי מכיר באשר וביהונתן כמי שנהרגו בפיגוע לאחר שבשעות הבוקר הגיעה לבית המשפחה עובדת סוציאלית מסניף המוסד בירושלים והודיעה להם כי המדינה מכירה בהרוגים כנפגעי פעולת איבה. אין מדובר בדבר של מה בכך, שכן מדובר בהודאה של המדינה כי אכן מדובר באירוע חבלני ולא בתאונת דרכים, ומעבר לכך, משמעות הדבר היא שהמדינה תשתתף בהוצאות שונות. מדובר בין היתר בסיוע בהוצאות הלוויה, ליווי מקצועי בימי האבל וכן שיקום ותמיכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני משפחת פלמר הביעו סיפוק מההחלטה וביקשו לקבל הצהרה אודותיה במסמך רשמי. נציגת המוסד לביטוח לאומי, שהגיעה למקום על מנת לסייע, נאותה לבקשה אולם כרבע שעה לאחר מכן הודיעה להם כי שגתה וכי אין החלטה שכזאת. הודעתה התקבלה באכזבה גדולה במשפחה האבלה. "אין ספק שהאירוע הלא נעים הזה לא מוסיף להתנהלות המדינה באירוע הקשה הזה", אמרו בני המשפחה.

עוד בנושא:
הדיווח הראשוני: רכב ישראלי התהפך צפונית לחברון, אב ובנו התינוק נהרגו
משפחת פלמר לתא"ל אלון: "מיהרתם לקבוע שהיתה תאונה"
המשטרה: ”נמצאה אבן במכונית שהתהפכה ליד חברון”
תופעה בגדה: פלסטינים מיידים אבנים מכלי רכב


במוסד לביטוח לאומי אמרו אתמול כי על אף שטרם קיבלו ממשרד הביטחון הנחיה מפורשת לסייע למשפחה או שמדובר באירוע טרור, פועלים נציגי המוסד לרווחת המשפחה על מנת להקל עליהם בימי האבל. "למרות שטרם התקבלה הנחיה מגורמים רשמיים, נשלחה באופן לא רשמי אל בית המשפחה עובדת סוציאלית על מנת שתעמוד מקרוב על צרכיהם", אומרים במוסד לביטוח לאומי בתגובה, "וכן לבדוק כיצד ניתן לסייע בשלב זה. ככל הנראה אירעה אי הבנה ואנו מתנצלים על כך. ליבנו עם המשפחה ואנו נמשיך לעמוד בקשר עם הגורמים הרשמיים בכדי לבחון את המשך הסיוע בעתיד הקרוב".

בצל הדברים, במשטרה ממשיכים לחקור את נסיבות מותם של אשר ויהונתן פלמר, כאשר גם בצה"ל אמרו אתמול כי הם מתייחסים "בהיבט המבצעי" כהגדרתם, בשלב זה, לאירוע כאל פיגוע. עם זאת, נראה כי בסיום החקירה לא צפויה להיות קביעה רשמית של צה"ל או של משרד הביטחון כי השניים אכן נהרגו מיידוי אבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully