וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה בגדה: פלסטינים מיידים אבנים מכלי רכב

יהושע בריינר

26.9.2011 / 16:06

במסגרת חקירת מותו של אשר פלמר ובנו התינוק יהונתן, חשפה המשטרה תופעה נרחבת של יידוי אבנים מכלי רכב פלסטינים בכבישים באזור חברון וגוש עציון לעבר כלי רכב ישראלים

התאונה בה נהרגו אשר פלמר ובנו יהונתן לפני שלושה ימים (שישי) לאחר שרכבם התהפך, ככל הנראה כתוצאה מיידוי אבנים של פלסטינים לעברו, הביאה את המשטרה לחשוף תופעה חדשה שבמסגרתה מיידים פלסטינים אבנים גדולות מרכב חולף באזור חברון וגוש עציון. במשטרה ובצה"ל, שממשיכים לחקור את נסיבות האירוע, חושדים כי בשיטה זו נפגע רכבו של פלמר, מה שהוביל אותו לסטות מהכביש ולהתהפך אל תעלה סמוכה ושם למצוא את מותו.

בשבועות האחרונים אירעו על פי המשטרה 18 אירועים שבהם נפגעו כלי רכב ישראלים באזור חברון מסלעים ואבנים שהושלכו מרכב פלסטיני. חלק ניכר מהאירועים התרחשו באזור בו נפגע רכבו של פלמר, בציר 60 בין קריית ארבע לכפרים חלחול ובית אומר. ככל הנראה, העובדה כי ברכב זוהתה אבן שאיננה דומה לאבנים באזור, הובילה לחשד כי פלמר נפגע כתוצאה מאבן שהושלכה לעברו מרכב אחר, אולם הנושא עדיין מצוי בחקירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעקבות מותם חשפה המשטרה שאירעו אירועי יידוי אבנים על ידי פלסטינים באופן תדיר. אשר פלמר ובנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שסבל אף הוא מנזק לרכבו בעקבות יידוי אבנים, הוא דני כהן, שנסע עם משפחתו לפני כשבועיים לכיוון גוש עציון, כאשר קילומטרים ספורים מהמקום בו התהפך רכבו של פלמר נפגע רכבו של כהן מאבן. "נסענו כל המשפחה ברכב הפרטי שלנו, אשר מכוסה במדבקות של חב"ד", סיפר כהן, תושב אחת ההתנחלויות בחברון והוסיף כי "חלפו על פנינו מספר כלי רכב פלסטיניים כאשר לפתע שמנו לב לחפץ שעף מאחד מכלי הרכב ופגע ברכב שלנו. כמובן שכולם נבהלו מאוד וגילינו שמדובר באבן גדולה שריסקה את אחד הפנסים וגרמה נזק גדול לחלק הקדמי".

עוד בנושא:
רכב ישראלי התהפך צפונית לחברון, אב ובנו התינוק נהרגו
המשטרה: "נמצאה אבן במכונית שהתהפכה ליד חברון"
בימין קוראים לצאת בפעולות נקם עקב התאונה בחברון
האב ובנו שנהרגו בפיגוע ליד חברון הובאו למנוחות

כהן ומשפחתו לא הצליחו לזהות את סוג הרכב. "לאנשים הללו יש הרבה תעוזה מכיוון שזה היה באמצע היום, כשהיו כלי רכב נוספים בכביש. אין ספק שלו, חלילה, האבן הייתה פוגעת בשמשה היינו נזקקים לנס על מנת שגורלנו לא היה דומה לזה של משפחת פלמר".

לאחר הפגיעה, המשיך כהן בנסיעה כאשר במקביל הוא דיווח על המקרה. זמן קצר לאחר מכן יצר עימו קשר כוח צה"ל שביקש לקבל פרטים, וכך הטיפול באירוע הסתיים. "התייחסו לזה כאל משהו סיסטמטי, כמה שאלות וכאילו שהכל חוזר לשגרה. היום יש חשש גדול יותר לנסוע בציר ואני בוחן את כלי הרכב שבאים מולי. זו תופעה ששמענו שהחלה לא מזמן, אבל לא חשבנו שזה יקרה לנו", סיפר. חלק מהדיווחים שהגיעו לצה"ל סיפרו על אבנים שנזרקו ממונית פלסטיניות.

זורקי אבנים בבית לחם. אורי לנץ
"לאנשים הללו יש הרבה תעוזה"/אורי לנץ

עם זאת, לא כולם בטוחים כי אבן מרכב חולף הייתה הגורם שהביא להתהפכות רכבו של פלמר, אלא דווקא יידוי אבנים על ידי פלסטינים שעמדו בסמוך לכביש. בסרטון של ארגון "הצלה יו"ש" שצולם במקום התאונה דקות ספורות לאחר התהפכות הרכב, נראים פלסטינים רבים מסביב לרכב וכן נשמע דיווח של הפרמדיק ברשת הקשר הפנימית של מוקד הביטחון בקריית ארבע שאומר כי "יש על הציר אבנים", וכי מדובר באירוע טרור. עוד נשמע הפרמדיק מדווח כי ברכב ישנם שני הרוגים, מבוגר ותינוק.

בהמשך נשמע בקשר הדיווח: "יש לי פה נרתיק של אקדח, ללא אקדח, ויש לי פה שוטרים פלסטינים". עד כה לא אותר נשקו האישי של פלמר, והוא ככל הנראה נלקח ממנו יחד עם חפצים אישיים נוספים על ידי פלסטינים שחילצו אותו מהרכב המרוסק. לדברי עופר אוחנה מ"הצלה יו"ש", על הכביש היו בין חמש לשבע אבנים, מה שמעיד בבירור כי אלה הושלכו אל הרכב על ידי פלסטינים שהיו בצד הכביש.

יש לציין כי בתחילה נטען על ידי הצבא כי באזור נכח כוח צבאי שאף היה עד לאירוע, וכי הכוח לא זיהה זריקות אבנים במקום. בסרטון נראים אמנם מספר חיילים במקום ההתהפכות, אולם לא ברור האם מדובר בכוח שטען כי ראה את התהפכות הרכב ומדוע לא סגר הכוח את הזירה לכניסת הפלסטינים הרבים שהגיעו למקום.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully