וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ב"תג מחיר": "צחקתי לחוקרים בפרצוף"

יהושע בריינר

28.9.2011 / 3:30

אלכס אוסטרובסקי, תושב עלי החשוד בהשחתת כלי רכב צבאיים לאחר פינוי מגרון, מספר בראיון על חקירתו במשטרה ועל החוקרים ש"לא היה להם מושג מי זה מפקד האוגדה או מפקד החטיבה"

לאחר ששוחרר למעצר בית אמש, החשוד היחיד בביצוע פעולת "תג מחיר" בבסיס חטיבת בנימין ובהשחתת כלי רכב צבאיים לאחר פינוי מבנים במאחז מגרון, מאשים בראיון לוואלה! חדשות את המשטרה ברשלנות ומכחיש שוב את מעורבותו במעשה.

אלכס אוסטרובסקי, פעיל ימין בן 26 מההתנחלות עלי, שוחרר למעצר בית על ידי המשטרה, זאת לאחר שטענה כי הצליחה לשים את ידיה על מבצע הפעולה. אוסטרובסקי, חילוני המוכר היטב בגבעות ובמאחזים, נשמע מבודח לאחר שחרורו. "אין לי קשר לאירוע והמשטרה ידעה את זה, אבל כדי לא לעשות לעצמם פדיחות הם שיחררו למעצר בית", אמר.

אלכס אוסטרובסקי חשוד בפעולת תג מחיר בהארכת מעצר, ספטמבר 2011. דרור עינב
מבודח. אוסטרובסקי/דרור עינב

בניגוד לחקירות דומות, פעולת "תג המחיר" הנוכחית נחקרה על ידי היחב"ל במשטרה ולא על ידי השב"כ, ואוסטרובסקי מספר כי חוקריו לא הכירו כלל את הנפשות הפועלות ביהודה ושומרון. "לא היה להם מושג מי זה מפקד האוגדה או מפקד החטיבה", הוא מספר, "היית מצפה ממי שבא לחקור אירוע כזה שיכיר קצת את השטח, אבל כלום". לדבריו, החוקרים התבססו על שקית ניילון שנמצאה באזור הבסיס שנשאה את טביעת האצבע שלו. "היה להם איכון של הפלאפון שלי שהוכיח שבכלל הייתי בבית, אבל הם המשיכו להטעות את בית המשפט כדי שאמשיך להיות במעצר".

אוסטרובסקי, שהיה נתון במעצר שמונה ימים, מספר כי חוקריו אמרו כי יפיצו עליו שמועה בקרב פעילי הימין כי הוא משתף פעולה. "אמרו לי כל הזמן שישחררו אותי כדי להגיד לכולם שאני שתול של השב"כ. אני מכיר את השטויות האלה. אמרתי להם שבמקום לדבר שטויות שינסו לחשוב מה מביא את מי שביצע את הפעולה לא לסמוך יותר על הצבא".

בין היתר סיפר אוסטרובסקי כי החוקרים אמרו לי שחבריו הם אלה ששתלו את טביעת האצבע שלו, לכאורה, על מנת שייעצר. "הם אמרו לי שהחברים שלי דפקו אותי בגלל שאני חילוני. צחקתי להם בפרצוף. אחר כך הראו לי איזה סרט במחשב שבו עיתונאי צוחק איתנו ומספר כי חפרנו מנהרה מאזור שילה לאחד הכפרים הערבים הסמוכים. התגלגלתי על הרצפה בחדר חקירות. חבל שהמשטרה הפעילה את יחידות העילית שלה בשביל דברים כאלה במקום לטפל בבעיות האמיתיות שלנו".

עו"ד עדי קידר מעמותת חננו שיצג את אוסטרובסקי מסר בתגובה לשחרור כי "לאחר המעצר המתוקשר שנעשה בקול תרועה רמה, שוחרר בשעות הערב אלכס אוסטרובסקי, וזאת על אף הטענות הקשות שהטיחו בו חוקרי היאחב"ל במהלך עשרת הימים האחרונים בניסיון לחלץ ממנו הודעה במה שלא עשה". עו"ד קידר הוסיף כי "היאחב"ל מצטרף בזאת לרשימה ארוכה של יחידות משטרה, ולשירות הביטחון הכללי, הצוברים עוד ועוד מעצרי שווא של מתנחלים".

עוד בנושא:
חשד ל"תג מחיר" נגד צה"ל: 13 כלי רכב הושחתו
נעצר חשוד בהשחתת רכבי צה"ל בבסיס חטיבת בנימין
הוארך מעצר החשוד ב"תג מחיר": "מסכן ביטחון המדינה"
החשוד ב"תג מחיר" בבסיס צה"ל בבנימין - למעצר בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully