וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשוד ב"תג מחיר": "מסכן ביטחון המדינה"

יהושע בריינר

20.9.2011 / 10:36

בעקבות חשש המשטרה משחרורו, בית המשפט האריך את מעצרו של פעיל הימין אלכס אוסטרובסקי, תושב עלי, בחמישה ימים. מקורביו: "המעצר נועד לרצות את המפכ"ל"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכה: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שלישי) בחמישה ימים את מעצרו של פעיל הימין אלכס אוסטרובסקי, תושב עלי בן 26, החשוד שעומד מאחורי פעולת "תג המחיר" שאירעה בחטיבה המרחבית בנימין לפני כשבועיים, במהלכה רוססו כתובות "תג מחיר", "ד"ש ממגרון" ו-"מח"ט בנימין רע ליהודים" על רכבים צבאיים, וכן הושחתו דחפורים צבאיים. ההחלטה על הארכת המעצר התקבלה בשל טענת המשטרה כי אוסטרובסקי מסכן את ביטחון המדינה. אוסטרובסקי הכחיש את המיוחס לו ואמר: "אין לי קשר לתג מחיר".

במהלך הדיון אמרו נציגי המשטרה שיש ראיות ברורות שמקשרות את החשוד לאירוע. במהלך החקירה התבקש אוסטרובסקי למסור שמות נוספים של מעורבים באירוע, בתגובה כתב על הדף את שמותיהם של מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל ניצן אלון, ושמו של מפקד חטיבת בנימין, אל"מ סער צור. במהלך החקירה מסר אוסטרובסקי אליבי, לפיו שהה עם אמו במהלך האירוע. פרקליטו של החשוד, עו"ד עדי קידר מארגון "חננו" אמר כי "החשוד הוא בן ערובה ללחץ הרב שהופעל על גורמי החקירה. אין לו קשר למעשים המיוחסים לו וכי הוא שמע על האירוע רק דרך כלי התקשורת".

עוד בנושא:
הדיווח על השחתת רכבי צה"ל בבסיס חטיבת בנימין
נעצר חשוד בהשחתת רכבי צה"ל בבסיס חטיבת בנימין
נתניהו גינה השחתת רכבי צה”ל: ”עבריינות נתעבת”

אלכס אוסטרובסקי חשוד בפעולת תג מחיר בהארכת מעצר, ספטמבר 2011. דרור עינב
"רברבן ודברן, ולעיתים אף מתפאר במעשים לא לו". אוסטרובסקי/דרור עינב

שוטרים פשטו אתמול על ביתו של אוסטרובסקי, שכבר נעצר בעבר מספר פעמים בחשד להפרות סדר במהלך עימותים עם פלסטינים, והחרימו משם ציוד. אוסטרובסקי, עם זאת, מכחיש את המיוחס לו. "כנראה שהמעצר נועד לרצות את המפכ"ל, והמשטרה יודעת בבירור שאין לצעיר כל קשר למעשים", אמר עו"ד קידר.

מקורביו של הצעיר אומרים כי הוא "אמנם רברבן ודברן, ולעיתים אף מתפאר במעשים לא לו, אך על שוטרי היחב"ל להבין שלא כדאי להם לבנות על פרשת מרגלית צנעני 2". לדבריהם, "מדובר בצעיר שאוהב את הארץ, שאביו נפטר באחרונה, והניסיון לתפור לו תיק לא יצלח".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully