וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור של יום: נחנך קו הרכבת החדש מראשון לציון

הטקס התקיים היום ללא הפרעות, לאחר שאתמול עובדי הרכבת שיבשו את הטקס המתוכנן, ומנעו את יציאת הרכבת לנסיעת ההשקה שלה. "העובדים שותפים, אבל לא מנהלים", אמר שר התחבורה, ישראל כץ

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

לאחר שעובדי רכבת ישראל שיבשו אתמול (ראשון) את טקס חנוכת הקו החדש מראשון לציון לתל אביב, נחנך היום הקו ללא הפרעות. למרות ההחלטה של בית הדין לעבודה, שאסר על העובדים לשבות, הם עמדו אתמול על המסילה בתחנת "ההגנה" בתל אביב ומנעו מהרכבת להמשיך בנסיעה לכיוון התחנה החדשה - תחנת משה דיין בראשון לציון.

עוד באותו נושא:
מבוכה בחנוכת הקו החדש: עובדי הרכבת שיבשו את הטקס
הרכבת תתבע העובדים שמנעו השקת הקו לראשון לציון
עיצומים ברכבת: לא יושק הקו החדש מראשון לציון
בית הדין לעובדי הרכבת: "השביתה בלתי חוקית"

עובדי הרכבת שיבשו את פתיחת הקו מראשל"צ. דניאל בוק
"אני חושב שזה היה אתמול גם מבחן ואני יכול לשבח את הנהלת הרכבת שנקטה בכל האמצעים כדי להבהיר מי מנהל את רכבת ישראל". שר התחבורה, ישראל כץ, בטקס ששובש, אתמול/דניאל בוק

אל הטקס שהיה אמור להתקיים אתמול הגיעו שר התחבורה, ישראל כץ, וראשי הערים באזור, שנאלצו לשוב על עקבותיהם. היום בטקס חניכת הקו החדש, שהתקיים כשורה, התייחס שר התחבורה למה שאירע אתמול ואמר כי "אני חושב שזה היה אתמול גם מבחן ואני יכול לשבח את הנהלת הרכבת שנקטה בכל האמצעים כדי להבהיר מי מנהל את רכבת ישראל". כץ הבהיר כי "העובדים שותפים, אבל לא מנהלים", ואמר כי ההליכים כנגד מי שחיבל אתמול בהשקת הקו יימשכו. "אלה הנורמות שיהיו מעכשיו ברכבת ישראל", הוסיף.

עוד אמר כץ כי קו הרכבת החדש מספק מענה למחאת הדיור, היות והוא מספק גישה מהירה לתל אביב. "אנשים יכולים לגור בחולון, באשדוד, בכל אזור הנגב ולהגיע במהירות עם הרכבת ללב תל אביב לעבודה. זו התשובה הכי משמעותית, זו הבשורה וזה המסר הכי חשוב", אמר.

הנהלת רכבת ישראל השעתה אתמול בערב שמונה מעובדי החברה שהיו מעורבים במניעת חנוכת הקו החדש, כך אישרה היום דוברת הרכבת. כמו כן, הוחלט כי יוגשו תביעות אישיות נגד העובדים וכנגד מעורבים נוספים בשביתה, וביניהם יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, "בגין גרימת נזק, הן לציבור הנוסעים שחיכו לרכבת שלא הגיעה והן לרכבת ישראל", דברי הדוברת, לירן גורדון לוי.

מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר, התייחס היום בהשקת הקו החדש לצעדים שננקטו ואמר כי "אתמול אחרי הצהריים נאלצנו לנקוט באמצעים חמורים כלפי עובדים שלא מילאו את ההנחיות של המנהלים בהפעלת הקווים", והוסיף כי "נקטנו בצעדים משמעתיים שהם שלב ראשון". עוד אמר המנכ"ל כי "נמשיך בהליכים משפטיים נגד עובדים שגרמו נזקים כספיים קשים לרכבת שניתן לכמת אותם, כמו גם נזקים תדמיתיים ושירותיים קשים".

גורמים בוועד עובדי הרכבת הגיבו לצעדים שננקטו וטענו כי מהלכיה של הנהלת הרכבת פסולים, שכן השימוע וההשעייה נעשו מיד עם יציאת ההנהלה ונציגות העובדים מדיון בבית הדין לעבודה בתל אביב, שם בחרה השופטת שלא להעניש באופן אישי את אלו שהיו שותפים להשבתה, ואף סיכמה את פסיקתה בהצהרה כי ההנהלה והעובדים ייכנסו לתהליך של משא ומתן בתום לב ובניקיון כפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully