וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצגר פסק: "לחיילים דתיים מותר להימנע משירת נשים"

הרב הראשי פסק כי "אין זה ראוי לשלול מעמד" חיילים שייצאו מטקסים בהם מופיעות נשים, כך עולה מפסק הלכה שהגיע לידי וואלה! חדשות. זאת על רקע הפרשה בה הודחו צוערים בקורס קצינים

אסור להכריח חיילים חובשי כיפות להשתתף באירועים בהן ישנה שירת נשים וכן אסור לנקוט בסנקציות נגדם – כך עולה ממסמך פנימי שהגיע היום (שני) לידי וואלה! חדשות עליו חתום הרב הראשי יונה מצגר. פסיקתו של מצגר מגיעה על רקע הסערה שפרצה בצה"ל כשארבעה צוערים בקורס קצינים הודחו מהקורס היוקרתי לאחר שנטשו טקס רשמי בו השתתפו זמרות.

עוד באותו נושא:
המדינה: צוער לא יכול לבחור אם לשמוע שירת נשים
5 צוערים מבה"ד 1 התנצלו על שנטשו הופעת זמרת
הרמטכ"ל הסכים לבחון הופעת זמרות בפני חיילים
הרב שרלו על הדחת הצוערים: "לא להפוך הצבא לחצרות"
דעה: לא מתאים להם? שישתלבו כראוי

הרמטכ"ל בני גנץ עם הרבנים הראשיים לישראל, שלמה עמר ויונה מצגר, ספטמבר 2011. דובר צה"ל
לקראת התנגשות? מצגר ובני גנץ/דובר צה"ל

מצגר, שנדרש לסוגיה העדינה, סוקר בפתח המסמך את השיח הציבורי שהתעורר בעקבות הפרשה, הציג את עמדות התומכים ועמדות המתנגדים לצעד שביצעו החיילים ואף ציין כי היו מספר רבנים שתמכו בעמדה ה"חילונית" לכאורה, הגורסת כי אסור היה על החיילים לעדות דין לעצמם ולעזוב את הטקס, "למען השלום ומניעת מחלוקת בין החיילים". מצגר פונה משם לסקור את הפסיקות הקיימות בעניין ופוסק בסופן כי "יש לכבד את זכותם של החיילים הדתיים להימנע משמיעת קול שירת אישה", והוסיף, ברמז על העונש שהוטל על הצוערים, ש"וודאי שאין זה צודק או ראוי לשלול מהם את מעמדם וזכויותיהם כתוצאה מהקפדתם על קיום התורה והלכותיה".

מצגר אף מציע מספר דרכים להתמודד עם המחלוקת: באירועים בהן משתתפות יחידות בעלות רוב דתי, "ישירו רק אנשים", וכן בקרב יחידות שלא ניתן לקבוע באופן גורף רוב דתי; ביחידות בהן החיילים הדתיים מהווים מיעוט, ממליץ מצגר שהמפקד ידאג ליידע מראש את החיילים הדתיים ואף יתייעץ עם רב היחידה, ויתיר לחיילים "לאח?ר לאירוע, או לצאת מוקדם יותר, באופן שלא יפגע במהלך האירוע" – להושיב את החיילים הדתיים במקום אחורי סמוך לדלת היציאה, כך שיציאתם לא תפריע, "ולא ייצאו באופן הפגנתי אלא אחד אחד, על מנת שלא לפגוע באנשי הלהקה ולא לעורר ויכוחים מיותרים".

לפני כשלושה שבועות התחוללה בצבא סערה בעקבות הדחתם של ארבעה צוערים חובשי כיפה מבית הספר לקצינים, לאחר שקמו בהפגנתיות כאשר זמרת הופיע בפניהם במסגרת קורס הקצינים. בעקבות ההדחה, אחד הצוערים הדתיים עתר לבג"ץ נגד מפקד זרוע היבשה אלוף סמי תורג'מן, מפקד בה"ד 1 אלוף משנה ערן ניב ונגד מפקד הגדוד בו שירת, בדרישה לבטל את הדחתו מהקורס. כמו כן הוא דרש להפסיק לחייב חיילים להיות נוכחים בעת שירת נשים, מכיוון שמדובר בפקודה בלתי חוקית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסמך המקורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully