וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: צוער לא יכול לבחור אם לשמוע שירת נשים

גלעד גרוסמן

20.9.2011 / 21:10

צוער בבה"ד 1 שהודח עקב סירובו להשתתף בערב שבו שרו חיילות, עתר לבג"ץ נגד ההחלטה. הפרקליטות הגיבה: "לא מדובר בפקודה בלתי-חוקית ולכן היה על הצוער לציית למפקדיו"

"צה"ל אינו יכול להשלים עם מצב שבו חיילים אינם רואים עצמם כפופים בצורה ברורה והחלטית למרותו של הצבא ולמרותם של מפקדיהם", כך נכתב בתגובת המדינה שהוגשה היום (שלישי) לעתירה שהגיש צוער בבה"ד 1. הצוער הודח עקב סירובו להשתתף בערב שבו שרו חיילות.

עוד בנושא:
מסתמן: יחודדו נהלי הופעת זמרות בטקסים בצה"ל
5 צוערים מבה"ד 1 התנצלו על שנטשו הופעת זמרת
הרמטכ"ל הסכים לבחון הופעת זמרות בפני חיילים

טקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1. אתר בה"ד 1, דובר צה"ל
"צה"ל אינו יכול להשלים עם מצב שבו חיילים אינם רואים עצמם כפופים בצורה ברורה והחלטית למרותו של הצבא ולמרותם של מפקדיהם". טקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1/דובר צה"ל, אתר בה"ד 1

בתגובת המדינה, שהוגשה באמצעות עורך הדין נחי בן אור ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה נכתב כי "ההשתתפות של צוערים בערב מורשת קרב בנושא מבצע עופרת יצוקה היא חובה, מכיוון שמדובר בערב שתכניו הם מקצועיים ובעלי ערך לימודי והצוערים אינם יכולים לבחור שלא לקחת בו חלק". עוד צויין בתגובת המדינה כי פעילויות מקצועיות אחרות המתקיימות בבה"ד 1 במתכונת דומה שבה מופיעה להקה צבאית המורכבת מחיילים ומחיילות מתקיימים מזה מספר חודשים ולא התרחשו בהם אירועים חריגים, אף שבבה"ד 1 צוערים דתיים רבים, ובהם צוערים מהנח"ל החרדי.

עוד יצוין כי מבין 93 הצוערים הדתיים במחזור הנוכחי, רק תשעה סירבו להישאר באולם במהלך השירה. בפרקליטות מציינים כי הצוער העותר לא הפנים את חומרת החלטתו שלא לציית לפקודות, אולם החליטו בכל זאת כי יורשה לחזור למחזור הבא של קורס הקצינים. חמישה צוערים נוספים ש"הפנימו", כדברי המדינה, "את תוצאות מעשיהם" הוחזרו לקורס. עוד הודגש בתגובת המדינה כי לא היה מדובר בפקודה בלתי חוקית ולכן היה על הצוער לציית לפקודת מפקדיו.

עוד צוין בתגובת המדינה כי צה"ל נוקט במדיניות שנועדה להקל על שילוב של אוכלוסיות שונות, בהן גם של שומרי מצוות, ולכן לא משבצים אותם ביחידות שבהן משרתות נשים וגם ניתן לשחרר חיילים מפעילויות תרבות כאשר עולה חשש שהשתתפות בהן תפגע באמונה או בערכים של החיילים, אולם אין הדבר חל על ערבי מורשת קרב. "התפתחות הדברים כמתואר בעתירה דנן מדגימה היטב את האתגר שבניהול השיגרה הצבאית תוך התחשבות ברגשותיהם ואמונתם של חיילים שונים. צה"ל קשוב לעניינים אלה ומשקיע מאמצים רבים למציאת נקודת האיזון שתיתן ביטוי הולם לכלל האינטרסים והעקרונות הנוגעים לעניין", נכתב בתגובה.

לפני כשבועיים התחוללה בצבא סערה בעקבות הדחתם של ארבעה צוערים חובשי כיפה מבית הספר לקצינים, לאחר שקמו בהפגנתיות כאשר זמרת הופיע בפניהם במסגרת קורס הקצינים.

בעקבות ההדחה, אחד הצוערים הדתיים עתר לבג"ץ נגד מפקד זרוע היבשה אלוף סמי תורג'מן, מפקד בה"ד 1 אלוף משנה ערן ניב ונגד מפקד הגדוד בו שירת, בדרישה לבטל את הדחתו מהקורס. כמו כן הוא דרש להפסיק לחייב חיילים להיות נוכחים בעת שירת נשים, מכיוון שמדובר בפקודה בלתי חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully