וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת מטפלי ניצולי שואה: שהמדינה תיקח אחריות

עובדי שלושת ההוסטלים לניצולי שואה הפגינו בתל אביב על סרוב המדינה לקלוט אותם כעובדי מדינה. "ההפרטה תפגע במטופלים חד משמעית, וגם במטפלים שעושים עבודת קודש"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכה: טל רזניק)

עובדים בהוסטלים לניצולי שואה הפגינו אמש (חמישי) ברחבת הסינמטק בתל אביב במחאה על העסקתם כעובדי קבלן ולא כעובדי מדינה, ועל סירוב המדינה לקלוט אותם ככאלה. "אנחנו מובילים את המאבק למניעת ההפרטה של שלושת ההוסטלים - בבאר יעקב, בפרדסיה ובשער מנשה. ההפרטה תפגע במטופלים חד משמעית, וגם במטפלים שעושים עבודת קודש", הסבירה יו"ר ועד העובדים בהוסטל בפרדסיה "לב השרון", רוחל'ה אברהמי, "הקבלן שלוקח את ההוסטל למעשה גוזר קופון. הוא מקצץ בתקנים והמשמעות היא חוסר טיפול ראוי בניצולי השואה. אנחנו דורשים את ביטול ההפרטה והמשמעות היא שהמדינה תיקח אחריות ויתנו לנו מעמד של עובדי מדינה".

הפגנה עלרקע מצוקת ההוסטלים לטיפול בניצולי שואה, ספטמבר 2011. דרור עינב
"הקבלן גוזר קופון". ההפגנה, תל אביב/דרור עינב

חנוך רון, דור שני לניצולי שואה, פנה בנאומו בהפגנה לסביו. "הניצולים יגוועו הפעם על קידוש תאוות הבצע של אחיהם היהודים בלי שום תקווה בלב", אמר, "אני ניצב כאן בוש ונכלם כי כולנו נכשלנו. אפשרנו לקחת ממך את החלום שפה יקום בית יהודי שיונע לפי מידת החסד והרחמים, הצדק והמשפט. סליחה, סבא, נכשלנו בגדול".

הפגנה עלרקע מצוקת ההוסטלים לטיפול בניצולי שואה, ספטמבר 2011. דרור עינב
"ההפרטה תפגע במטופלים חד משמעית"/דרור עינב

העיצומים בהם נוקטים העובדים החלו לפני כשבוע כאשר עובדי ההוסטל בפרדסיה פתחו בשביתה כללית והפגינו בכניסה אליו. כ-220 עובדים מועסקים כמטפלים בניצולי השואה בהוסטלים "לב השרון" בפרדסיה, שער מנשה ובאר יעקב, הנמצאים בבעלות המדינה אך מופעלים באמצעות חברה המעסיקה את המטפלים כעובדי קבלן. לפני כשלוש שנים התאגדו כלל עובדי שלושת ההוסטלים בהסתדרות בדרישה להפוך אותם לעובדי מדינה. מאז ניטש מאבק אל מול משרד הבריאות והקבלן מטעם האגודה לבריאות הציבור, שמגיע בשבועות האחרונים לשיא, כשהמטפלים אף הכריזו בשבוע שעבר על סכסוך עבודה ונעלו את שערי ההוסטל בפרדסיה.

עוד על מאבק עובדי ההוסטלים:
ההסתדרות: תיפסק שביתת ההוסטלים לניצולי שואה
עוד שביתה בהוסטל לניצולי שואה: ”נתניהו אחראי”
מחאת המטפלים: ”אין מים חמים ואוכל לניצולים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully