וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: תיפסק שביתת ההוסטלים לניצולי שואה

אריאל נוי

22.9.2011 / 0:03

לאחר הצהרת משרד האוצר כי ידחה בחודש וחצי את קיום מכרז ההוסטלים לניצולי שואה, הוחלט בהסתדרות על הפסקת השביתה והפגנות ההזדהות עם עובדי ההוסטלים

לאחר חמישה ימי שביתה, הגיעו אמש (רביעי) סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עורך הדין אבי ניסנקורן, להסכם לפיו תסתיים לאלתר שביתת העובדים בהוסטלים לניצולי השואה. לדברי ליצמן, "מתוך מחויבות למתן מענה לצרכי ניצולי השואה והדאגה לאיכות חייהם, לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו ובתיאום עם ההסתדרות, הגענו לסיום השביתה בהוסטלים ודחיית המכרז לפרק זמן מוסכם מראש".

עוד באותו הנושא:
עוד שביתה בהוסטל לניצולי שואה: "נתניהו אחראי"
מחאת המטפלים: "אין מים חמים ואוכל לניצולים"
נתניהו: לבחון מניעת הפרטת מעונות ניצולי שואה

הפגנה מול ישיבת הממשלה של עובדי ההוסטל לניצולי השואה בפרדסיה, ספטמבר 2011. עומר מירון
הפגנת עובדי ההוסטלים לניצולי שואה/עומר מירון

על פי ההסכם, יידחה מכרז ההוסטלים לניצולי השואה בחודש וחצי. עורך הדין ניסנקורן אמר כי בפרק זמן זה תיבחן לעומק הצהרת משרד האוצר, לפיה תקלוט את עובדי ההוסטלים כעובדי מדינה מן המניין.

עד העת האחרונה הביעה הממשלה תמיכה בהפרטת ההוסטלים. אתמול, לאחר ביקורת קשה שגרר המהלך, פורסמה הודעת משרד האוצר כי "שר האוצר יובל שטייניץ הנחה את גורמי המקצוע במשרדו לפעול להקפאת פרסום המכרז להפעלת ההוסטלים לניצולי שואה ולגבש מודל להמשך הפעלת ההוסטלים תוך הבטחת איכות החיים ורמת הטיפול בניצולי השואה. כמו כן, התנערו באוצר מן האחריות למכרז, על אף שעד אתמול התעקשו על קיומו, וטענו כי הוא גובש במשרד הבריאות וללא שיתוף משרד האוצר.

הפגנה של עובדי ניצולי השואה, ספטמבר 2011. שלומי גבאי
ההסתדרות הבטיחה כי ייפסקו עצרות ההזדהות של איגודי ההסתדרות השונים עם עובדי ההוסטלים/שלומי גבאי

ההסתדרות בירכה על דחיית המכרז והצהירה כי היא מצפה שעתה ייקלטו העובדים כעובדי מדינה. בנוסף, ייפסקו עצרות ההזדהות של איגודי ההסתדרות השונים עם עובדי ההוסטלים, לאחר שאתמול קיימה הסתדרות האחיות אסיפות עובדים בבתי החולים הפסיכיאטריים ושלשום קיימה הסתדרות עובדי הרנטגן בבתי החולים הממשלתיים שביתה בת שעתיים.

על אף הבעת שביעות הרצון, הדגיש עורך הדין ניסנקורן שהפסקת המאבק מותנית בקיום התנאים וכי "אם המדינה תחליט בכל זאת להעביר את העובדים מקבלן לקבלן נחדש את המאבק ביתר שאת עד להכרעה".

מזכיר ההסתדרות במרחב שומרון שמשון עמרני מסר לוואלה! חדשות כי "אחנו שמחים שהגענו לתוצאות האלה. בתוך חודש וחצי אני מקווה שהעובדים יעברו למשרד להיות עובדי מדינה. אם לא המאבק ימשיך ויחריף ומאוד חבל שניצולי השואה הם אלה שסובלים בסופו של דבר".

לפנייה לכתב: arielnews@walla.com

(עדכון ראשון: 22:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully