וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לבחון מניעת הפרטת מעונות ניצולי שואה

פנחס וולף ואריאל נוי

11.8.2011 / 21:35

לאחר שהודיע כי ידאג לטיפול הולם בניצולי השואה במעון בבאר יעקב, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו להשאיר את הפיקוח על מעונות נוספים תחת אחריות משרד הבריאות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה הערב (חמישי) את סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לבחון את האפשרות להשאיר את המעונות לניצולי השואה בפרדסיה ובשער מנשה באחריות משרד הבריאות. זאת בהמשך להבטחתו בביקור במעון בבאר יעקב לפני כחודש וחצי לדאוג לטיפול הולם לניצולי השואה.

בעקבות החשש מההפרטה, שיבשו הבוקר עובדים בהוסטל בפרדסיה את עבודתם בעת סיור של מפעילים המבקשים להשתתף במכרז החדש שהוציא משרד הבריאות כדי להפריט אותו. זאת, במטרה לשפר את הטיפול בניצולי השואה נוכח הליקויים שמצא המשרד בהפעלתו על ידי חברת כוח האדם "האגודה לבריאות הציבור". הסיבות לשיבושים הן התנגדות עקרונית של העובדים ליציאה למכרז ודרישתם, הנמצאת בדיון בבית המשפט, להיקלט כעובדי מדינה.

בחודש מאי האחרון קראה ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) לנתניהו לממש את הבטחתו, ולהחזיר את הטיפול בניצולי השואה הקשישים חולי הנפש לאחריות המדינה. "אני קוראת לך לממש את אמירתך החדה, הברורה והערכית, אשר מוסריותה אינה מוטלת בספק", כתבה יחימוביץ' לנתניהו. "דיירי ההוסטלים, אודים מוצלים, החיים את שנותיהם האחרונות, זקוקים לנחישותך... אני מבקשת ממך – הטל את מרותך על משרד האוצר, הקצב למשרד הבריאות את התקנים הנדרשים, ועשה חסד עם ניצולי שואה מוכי טראומות אלה, על מנת שיוכלו לחיות את שארית ימיהם בכבוד שהם ראויים לו. זהו לא רק כבודם, אלא גם כבודנו כמדינה", כתבה.

בעבר אמר נתניהו בישיבת ממשלה כי "יש שירותים שאסור להפריט והטיפול בניצולי שואה הוא אחד מהם". באותה ישיבה אף הורה ראש הממשלה לליצמן לבחון את דרך הפעולה המיטבית.

עוד באותו נושא
יחימוביץ': על המדינה לטפל בניצולי שואה חולי נפש
ההוסטל שיציל את חיי עשרות ניצולי השואה
לזכור ולא לשכוח? ניצולי השואה מתמודדים עם בדידות

לפניות לכתבים: פנחס - pinhas_wolf@walla.co.il אריאל - arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully