וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': על המדינה לטפל בניצולי שואה חולי נפש

אריאל נוי

2.5.2011 / 20:21

בעקבות ליקויים חמורים שהתגלו בהוסטלים לטיפול בניצולי שואה חולי נפש, הודיע ראש הממשלה כי הטיפול בהם יוחזר לידי המדינה. כעת קוראת ח"כ יחימוביץ' לנתניהו לעמוד במילתו

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) קראה היום (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו לממש את הבטחתו, ולהחזיר את הטיפול בניצולי השואה הקשישים חולי הנפש לאחריות המדינה. "אני קוראת לך לממש את אמירתך החדה, הברורה והערכית, אשר מוסריותה אינה מוטלת בספק" כתבה יחימוביץ' לנתניהו. "דיירי ההוסטלים, אודים מוצלים, החיים את שנותיהם האחרונות, זקוקים לנחישותך... אני מבקשת ממך – הטל את מרותך על משרד האוצר, הקצב למשרד הבריאות את התקנים הנדרשים, ועשה חסד עם ניצולי שואה מוכי טראומות אלה, על מנת שיוכלו לחיות את שארית ימיהם בכבוד שהם ראויים לו. זהו לא רק כבודם, אלא גם כבודנו כמדינה", כתבה.

בעבר אמר נתניהו בישיבת ממשלה כי "יש שירותים שאסור להפריט והטיפול בניצולי שואה הוא אחד מהם". באותה ישיבה אף הורה ראש הממשלה לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן לבחון את דרך הפעולה המיטבית. החלטתו של נתניהו גובשה בעקבות בדיקת משרד הבריאות שמצא ליקויים חמורים בטיפול המוענק בידי חברת כוח האדם "האגודה לבריאות הציבור" לניצולי השואה בשלושת ההוסטלים לבריאות הנפש המיועדים להם: שער מנשה בשרון, לב השרון ובאר יעקב.

"המדינה חבה חוב לניצולי השואה"

לפני כחודש קיימה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד), דיון בהזנחה הקשה בהוסטלים. בדיון השתתפו השר יוסי פלד, המעורב בטיפול בנושא, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו. יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ אמר בדיון כי "הופתעתי לשמוע את ראש הממשלה נתניהו מודה שהפרטת ההוסטלים לניצולי השואה היתה משגה. אם אבי ההפרטה אומר שצריך לפעול לשלילת הרישיונות של ההוסטלים הפועלים, אז כנראה שהגיעו מים עד גועל נפש. עם זאת, יש לזכור שכדי לממש החלטה כזאת דרושות הקצאות של תקציבים ותקנים ממשרד האוצר". השר יוסי פלד אמר בדיון כי "האחריות על ההוסטלים האלה צריכה לחזור לידי המדינה בלבד. המדינה חבה חוב ענק לניצולי השואה וצריכה לאפשר להם חיים בכבוד. אני מקווה שלא יהיה מכרז על שנותיהם האחרונות של ניצולי השואה".

סגן השר יעקב ליצמן אמר בדיון כי למשרד הבריאות אין תקציב לתקנים. "לא אוכל להקצות תקנים על חשבון משרד הבריאות. בקושי יש לי תקנים לרופאים ולאחיות. אם משרד האוצר לא יקצה תקנים, נוציא מכרז, הכולל תנאים מוגדרים והסדרת הפיקוח. אנחנו מבקשים מהאגודה לבריאות הציבור, שמפעילה כיום את ההוסטלים, להמשיך ולתת את השירותים עד חודש ספטמבר ולא לעזוב במאי כפי שהצהירו, כי אז לא נתיר להם להמשיך ולהשתתף במכרזים". מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו אמר כי "בעקבות בדיקות שנערכו בכמה הוסטלים שהאגודה לבריאות הציבור מפעילה, משרד הבריאות אינו שבע רצון מהשירות שניתן. הניהול היה ועודנו לקוי". יהודה כהן, מנכ"ל האגודה לבריאות הציבור, אמר בתגובה כי "יש לנו צוות מסור שעושה עבודתו נאמנה יום יום. העסקת וניהול העובדים הם בידינו, כל השאר פועל במסגרת מחויבות של משרד הבריאות. אנחנו עמדנו ועומדים בהסכם באופן מלא".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "עד סוף ספטמבר ייבחר מפעיל חדש להפעלת שלושת ההוסטלים בתנאים חדשים ומשופרים שיבטיחו את איכות הטיפול שיינתן לדיירים. בימים אלה נבנה המכרז החדש כשעד לבחירת המפעיל החדש, משרד הבריאות משפץ את המבנים, דואג לתגבור כוח האדם ולהשקעת כספי הרווחה לפי ייעודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully