וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדת המרידה, ניצולי השואה לא יקבלו טיפול

נעמה טלמור

3.12.2009 / 15:00

עובדת הוסטל בשרון המטפל בניצולי שואה, פוטרה לאחר שהתנגדה לשינוי במדיניות המוסד. לאחר פיטוריה, היא חזרה למקום והמרידה את חבריה. כתוצאה מכך, נותרו הניצולים ללא טיפול

עובדת הוסטל המטפל בניצולי שואה פגועי נפש בשרון, פוטרה וחזרה להמריד את חבריה לעבודה נגד הפיטורים. עובדי ההוסטל יצאו להפגנה והותירו את הדיירים ללא טיפול. היום (חמישי) עוכב לחקירה בנושא רכז האיגוד המקצועי של מרחב השרון בהסתדרות העובדים, ע"וד יאיר אלגאווי.

ראשיתו של המקרה בחודש אפריל השנה, אז החלה האגודה לבריאות הציבור לנהל עבור משרד הבריאות את הוסטל לב השרון פרדסיה המיועד לניצולי שואה פגועי נפש. בעקבות זאת, החליטה האגודה כי במקום שהדיירים ילבשו מדים אחידים המזכירים להם ימים נוראיים בעברם, יבצע עבורם צוות ההוסטל כביסה של בגדיהם הפרטיים כדי שיוכלו ללבוש בגדים פרטיים שלהם.

לפיכך, הנהיגה האגודה את השינוי לטובת דיירי ההוסטלים והחליטה כי מעתה ואילך יבצע הצוות את הכביסה הפרטית של הדיירים, והכל על מנת לשפר את מעמדם והרגשתם.

המשטרה נאלצה להתערב

עם זאת, אחת מעובדות ההוסטל החליטה להתנגד למהלך, והחלה, לטענת האגודה, להמריד את העובדים ולאסור עליהם לבצע כביסה פרטית של הדיירים, תוך שימוש בנימוקים שונים של זכויות העובדים לכאורה.

לדברי גורמים באגודה לבריאות הציבור, "האגודה נחרדה לשמע שמועות אלה והזמינה מיידית את העובדת לשימוע על מנת לשמוע את מה שיש לה לומר בעניין. העובדת הגיעה לשימוע, אולם סירבה להשמיע טענותיה לגופו של עניין. עקב כך, ולאור חומרת הדברים, ובין היתר לאור חוות דעת מקצועית של פסיכיאטר ההוסטל והאחיות האחראיות בו לפיה עניין זה פוגע מאוד בדיירים, החליטה האגודה לפטר את העובדת ואף לוותר על עבודתה במהלך תקופת ההודעה המוקדמת".

עוד טוענים באגודה כי הבוקר הגיעה העובדת להוסטל חרף ההודעה המפורשת מטעמם האוסרת עליה להיכנס לשטחי ההוסטל, תוך שהיא עוברת את הכניסה בניגוד להוראות המאבטח, כשהיא מלווה בעוד כעשרה אנשים.

"העובדת נכנסה לשטחי ההוסטל, עברה בין כל המחלקות ללא כל רגישות לדיירים השוהים בהן ואשר חלקם מודעים היטב למציאות סביבם ומבינים כי ישנה התרחשות חריגה, המרידה את העובדים ועודדה אותם לעזוב את הטיפול בדיירים מיידית ולצאת מההוסטל תוך שהם מותירים את הדיירים ללא טיפול", אמר הגורם. המשטרה הוזמנה למקום, לאחר שהתארגנה הפגנה מחוץ להוסטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully