וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שביתה בהוסטל לניצולי שואה: "נתניהו אחראי"

אריאל נוי

20.9.2011 / 18:24

עובדים בהוסטל שממוקם בבית החולים "שער מנשה", הפגינו במחאה על כוונת המדינה להפריט את הטיפול בחוסים המאושפזים. "כואב לראות שהניצולים לא מקבלים את מה שמגיע להם"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד)

כ-30 עובדי ההוסטל לניצולי שואה בבית החולים הפסיכיאטרי "שער מנשה" סמוך לפרדס חנה הפגינו בצהריים (שלישי) מול שערי המוסד. המפגינים הצטרפו למאבקם של עובדי ההוסטל לניצולי שואה בפרדסיה, שפתחו השבוע בשביתה בעקבות כוונת המדינה להפריט את הטיפול בחוסים המאושפזים ולהעסיק את העובדים כעובדי קבלן.

החלטת עובדי ההוסטל ב"שער מנשה" להצטרף להשבתה מדורגת, ניכרת היטב בין כותלי המוסד. במתחם שבו מאושפזים ניצולי השואה הכביסה נערמת, כלי המטבח מפוזרים בכיורים והמרצפות מלוכלכות.

המפגינים במקום צעקו בין היתר: "ביבי תתעורר, ניצולים שווים יותר" ו-"לא מפריטים ניצולי שואה". המפגינים מקבלים תמיכה צמודה מההסתדרות, שמסייעת במאבק. כצעד של הזדהות עם עובדי ההוסטלים, ינקטו מחר עובדי הרנטגן בכל בתי החולים הממשלתיים ברחבי הארץ בעיצומים בין השעות 8 ל-10 בבוקר.

מזכיר ההסתדרות במרחב שומרון, שמשון עמרני, שנמנה על יוזמי ההפגנה של עובדי ההוסטל ב"שער מנשה" אמר כי "קיבלנו החלטה אמש להחריף את הצעדים. מכיוון שאנחנו מתחשבים במצבם הקשה של ניצולי השואה, נעשה את המאבק בהדרגה ובכל כמה שעות נחריף את השביתה", והוסיף כי "אנחנו מקווים שמישהו בממשלה יתעורר, ואם לא, ראש הממשלה ושר הבריאות, בנימין נתניהו, ופקידי האוצר, הם אלה שיישאו באחריות לגורלם של ניצולי שואה".

יו"ר ועד העובדים בהוסטל, דניאל סמייב, אמר כי "זה יום עצוב מאוד לעובדים. אנחנו, שעובדים כאן כמעט 20 שנה, ודואגים לניצולים, כואב לנו לראות שאנחנו לא נותנים להם את הטיפול הראוי שמגיע להם, במיוחד לנוכח הסבל הרב והטראומה שהם עברו בתקופת השואה". בהסתדרות מתכוונים להחריף את המאבק לסקטורים נוספים בבתי החולים הממשלתיים.

עוד בנושא:
מחאת המטפלים: "אין מים חמים ואוכל לניצולים"
עובדי הוסטל לניצולי שואה בפרדסיה פתחו בשביתה
לזכור ולא לשכוח? ניצולי השואה מתמודדים עם בדידות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully