וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים נגד "מקור ראשון": "משתתף בהסתה נגדנו"

יהושע בריינר

21.9.2011 / 19:30

מודעות נתלו בהתנחלויות נגד העיתון מקור ראשון לאחר שהביע התנגדות לפעולות תג מחיר ופרסם טור של חייל שאמר כי מבצעי הפעולות הם "מחבלים יהודים". מקור ראשון: "נמשיך להביע דעתנו"

מתנחלים תלו היום (רביעי) מודעות ביישובים רבים ביהודה ושומרון נגד העיתון "מקור ראשון", שנחשב לעיתון מוביל בקרב ההתיישבות והציונות הדתית. המודעות שהודבקו תחת הכותרת "קול קורא – לעצור את ההסתה", הן תגובה לשורה של פרסומים בעיתון המתנגדים נחרצות לפעולות "תג מחיר", לרבום פרסומו בעיתון של טור שכתב חייל מילואים בסוף השבוע האחרון בבלוג האישי שלו. בטור כתב חייל המילואים, חיים הר זהב, כי מבצעי פעולות "תג מחיר" הם "מחבלים יהודים" שניסו להרוג את חיילי צה"ל. כמו כן, תקף הר זהב את ההתנחלויות וטען כי הן מעלימות עין ממבצעי פעולות "תג מחיר" והגדיר את חבל בנימין כארץ ללא חוקים. "מחבלים יהודים ומחבלים ערבים, ובאמצע חיילים שהפכו למטרות לפיגוע", כתב הר זהב.

עוד באותו נושא:
קצין בכיר: מתנחלים מנצלים המצב לפגוע בפלסטינים
מנכ"ל מועצת יש"ע היוצא: "תג מחיר - כדור בראש להתיישבות"
הוארך מעצר החשוד ב"תג מחיר": "מסכן ביטחון המדינה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקריקטורה שפרסומה עורר זעם רב בקרב ההתנחלויות/מערכת וואלה!, צילום מסך

המודעות, עליהן חתומים "תושבים מבנימין והשומרון", נתלו גם ביישוב אפרת, אשר בו מתגורר מו"ל העיתון "מקור ראשון", שלמה בן צבי, וכן בעפרה, שם מתגוררים רבים מהעורכים. "בשבועות האחרונים מתנהל מסע דה-לגיטימציה נגד קבוצות בהתיישבות", נכתב במודעה, "במסגרתו מנסים להציג כאילו ישנם אנשים צעירים המנהלים אינתיפאדה כנגד צה"ל ואף מנסים לרצוח חיילים. שקרים אלו פורסמו ב-'מקור ראשון' תוך הסתרת גילוי נאות כי הכותב הוא איש שמאל קיצוני התומך בחרם על התנחלויות והצגתו כאיש מילואים תמים". עוד נכתב במודעה כי "פרסום זה הוא שיא של הכפשות שמתנהלות כנגד הציבור בהתיישבות כבר שנים. אנו מוחים מחאה נמרצת ותמהים כיצד עיתון ימני בוחר לפגוע בחלוצי החזית תוך שימוש בגורמי שמאל קיצוני ובשיטותיהם".

פרסום הטור שכתב הר זהב מצטרף לאיור של הקריקטוריסט שי צ'רקה שפורסם שבוע קודם לכן ועורר זעם רב בקרב ההתנחלויות. בקריקטורה, שפורסמה במהדורת סוף השבוע של העיתון, נראית דמות של צעיר דתי מנסר קנה של טנק עליו הוא יושב. לצד הקריקטורה פורסם גם מאמר מערכת שגינה את פעולת "תג מחיר" שאירעה בבסיס חטיבת בנימין.

מהעיתון מקור ראשון נמסר בתגובה כי "מערכת 'מקור ראשון' מכבדת את זכותו של כל קורא לכעוס על מאמר כזה או אחר, אבל היא הרבה פחות מכבדת את מי שפוסלים את זכותה שלה לפרסם מאמרים הראויים לדפוס או לחוות את דעתה במסגרת מאמרי מערכת". עוד נמסר ממערכת העיתון כי "בכל הנוגע לתופעת 'תג מחיר' יש ל'מקור ראשון' מדיניות של הסתייגות נמרצת עקבית מהתופעה. אנחנו נתמיד בהבעת המדיניות הזאת למרות הניסיון להרתיע אותנו מכך. בהכירנו את ציבור הקוראים והמנויים אין לנו ספק שרובם המכריע תומך בה".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully