וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מועצת יש"ע היוצא: "תג מחיר - כדור בראש להתיישבות"

יהושע בריינר

20.9.2011 / 20:27

יום לאחר שנפתלי בנט הודיע על פרישתו מהתפקיד, הוא תוקף את פעולות "תג מחיר", מדבר על המחאה החברתית ומסביר מה תכניותיו לעתיד. לדבריו: "הממשלה הנוכחית היא מהקשות שהיו להתיישבות"

על רקע פעולות "תג מחיר" שהלכו וגברו בשבועות האחרונים נוכח פנייתם של הפלסטינים לאו"ם ופינויים של מאחזים לא חוקיים, הביע היום (שלישי) מנכ"ל מועצת יש"ע היוצא, נפתלי בנט, את דעתו בנושא. לדבריו, "פעולות תג מחיר הן האיום מספר 1 על עתיד יהודה ושומרון. מבחינתי, מי שמבצע את הפעולות הללו יורה להתיישבות בראש".


עוד על פעולות "תג מחיר"
הוארך מעצר החשוד ב"תג מחיר": "מסכן ביטחון המדינה"
החשש במערכת הביטחון: תג מחיר "שיצית את הגדה"
"תג מחיר" נגד בכירה בשלום עכשיו: "הסוף קרב!"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פעולות 'תג מחיר' הן האיום מספר אחד על עתיד יהודה ושומרון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנט, שהודיע אתמול כי יעזוב את תפקידו בסוף השנה, זאת לאחר שהחליף את פנחס ולרשטיין שעזב את התפקיד בתקופה שבה גברו פעולות תג המחיר, תקף בראיון לוואלה! חדשות את התופעה, במהלכה נפגעו בשבועות האחרונים מסגדים ובסיסי צה"ל. "הנזקים של הפעולות הללו הם עצומים. מעבר לעובדה שזה פשוט דבר לא מוסרי", אמר מנכ"ל מועצת יש"ע. לדבריו, "אנשי תג מחיר הם אנרכיסטים פשוטו כמשמעו. כפי שישנם אנרכיסטים מהשמאל שפועלים בצורה אלימה ולא לגיטימית, כך ישנם כאלה גם מהימין ואני לא רואה אותם כחלק מהמחנה. אני קורא למשטרה ולצבא, יאללה, תפעלו ותתפסו אותם. האנשים האלה יורים להתיישבות ברגליים".

בנט סיפר כי בכוונתו להישאר בתפקידו עד לסוף השנה, אז, לטענתו, כבר יירד המהלך הפלסטיני באו"ם מסדר היום הציבורי. "מכל ההר והצונאמי שהבטיח אהוד ברק לא הולך לצאת כלום", התנבא בנט. "אני מוכן להתחייב שנקום בבוקר של ה-1 בנובמבר ודבר לא ישתנה מהסיבה הפשוטה שהפלסטינים אינם מוכנים להכיר במדינת ישראל, דורשים את זכות השיבה ואינם מתכוונים להסתפק רק ביהודה ושומרון. אני לא מוטרד ולא מודאג".

את הגורמים לעזיבתו ייחס בנט בעיקר להבנה כי המערכה האמיתית היא על כלל מדינת ישראל, ולאו דווקא על עתיד יהודה ושומרון. הוא אף הכחיש כי עזיבתו קשורה ליחסים עם היו"ר הנוכחי של המועצה, דני דיין. "דני הגיע לתפקיד לאחר ההתנתקות והפיח בה רוח חיים. הוא שיקם את מעמדה, ואנחנו ביחסים טובים מאוד", אמר. הוא הוסיף, כי "הבנתי שהמאבק על עתיד אזור יהודה ושומרון צריך להיכלל בתוך מערכה רחבה יותר. המאבק הוא לא בין ימין ושמאל או על יציאה מהשטחים, אלא בין המחנה הציוני לזה הלא ציוני". את המאבק הנוכחי הגדיר כ"מערכה על עתיד פניה של המדינה כולה בין חינוך ציוני לחינוך נכבה". לגבי תפקידו הבא ציין, כי הוא "עדיין לא יודע איפה אהיה לאחר עזיבתי והאם זה יהיה בשדה הפוליטי, אך ברור שזה יהיה בשדה הציבורי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המאבק הוא לא בין ימין ושמאל או על יציאה מהשטחים, אלא בין המחנה הציוני לזה הלא ציוני". נפתלי בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתייחסו למחאה החברתית, אמר מנכ"ל מועצת יש"ע, כי "היא עשתה דבר גדול וגרמה לציבור להבין שסופרים אותנו ושהתפקיד שלנו לא מסתכם בהליכה לקלפי אחת לארבע שנים". בנט היה גם מראשוני המחנה הדתי שהלך למאהל ברוטשילד והביע תמיכה במחאה החברתית. עם זאת, לדפני ליף וחבריה הוא פחות מתחבר. "ההגעה שלי למאהל ביטאה את התמיכה שלי בהתעוררות הציבור. לעולם לא אוכל להזדהות עם מי שחתום על מכתבים נגד חיילי צה"ל, אך כן אוכל להיות חלק ממחאה שמחזירה לאנשים את האמונה שאפשר לשנות", הסביר.

ההגעה של בנט למועצת יש"ע הייתה מבחינת ציבור ההתיישבות הפתעה גמורה. לוחם סיירת מטכ"ל, איש הייטק שביצע לפני שש שנים אקזיט בשווי 145 מיליוני דולרים ומי שניהל בעבר את לשכתו של בנימין נתניהו - התבקש להחליף את ולרשטיין. בנט בן ה-39, שאינו מתגורר באחת מההתנחלויות אלא ברעננה, נענה להצעה. העובדה כי הגיע דווקא מרעננה ולא מההתנחלויות לא היוותה מכשול. "מעולם לא הרגשתי נטע זר", אמר. לטענתו, "יהודה ושומרון שייכת לכל עם ישראל ובשנתיים האלה למדתי להכיר ציבור מיוחד וערכי בצורה בלתי רגילה".

עם זאת, רבים מתושבי יהודה ושומרון אומרים היום כי מועצת יש"ע חדלה לבטא את ציבור המתנחלים וכי היא אף מציגה קו מתון מדי. אחרים טוענים כי השפעתה בפועל על השטח היא קטנה מבעבר וכי עברה לעמדת מגננה במקום לקדם יישובים חדשים. בתגובה לכך, דחה בנט את הטענות ואמר כי "המועצה מייצגת את בצורה טובה את העמדות של מרבית תושבי יהודה ושומרון". הוא סיפר כי "בשנים האחרונות היא הובילה בהצלחה מאבקים רבים, כדוגמת המאבק נגד הקפאה נוספת, הבאנו לסיורים בשטח למעלה מ-1,000 מעצבי דעת קהל בציבור הישראלי, החל מיאיר לפיד ועד לחברי מערכת ה'ניו יורק טיימס' ותנועת 'ישראל שלי' הפכה לתנועת הפייסבוק הגדולה במדינה". בהמשך, טען כי המועצה מעוניינת להקים יישובים חדשים, אולם הממשלה אינה מאפשרת זאת: "היא מקפיאה כפי שאף ממשלה לא הקפיאה מעולם ולמעשה היא מהקשות שהיו להתיישבות. כיום אין כל הבדל למעשה בין הליכוד לקדימה".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully