וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מאוסלו מתלונן: "המעצר בצינוק - כמו עינוי"

20.9.2011 / 0:15

זה חודשיים שהמחבל מאוסלו מוחזק בצינוק, בעודו ממתין להמשך משפטו. בשימוע שנערך לו בבית המשפט, החליט בריוויק לשבור שתיקה: "הבידוד קשה מנשוא". השופטת פסקה: זה תנאי הכרחי

אנדרס ברינג בריוויק, שהודה בביצוע פיגוע הטרור הכפול באוסלו, התלונן אמש (שני) במהלך שימוע בבית המשפט כי תנאי מאסרו הם בגדר "עינוי", לאחר שהשופטת הורתה להשאירו בצינוק לחודש נוסף. על פי החוק הנורבגי, הזמן המקסימלי בו ניתן לכלוא אסיר בצינוק הוא ארבעה שבועות, אלא שהתביעה רשאית לבקש הארכה בתום חודש הכליאה בבידוד.

מתקפת טרור בנורבגיה - כותרות אחרונות:
שב לזירה: המחבל מנורבגיה שיחזר את הטבח באי
האקרים פרצו לטוויטר המחבל הנורבגי: "כלומניק"
משטרת נורבגיה: המחבל תכנן פיגועים נוספים

פינוי פצועים ממרכז אוסלו, אחרי מתקפת הטרור הכפולה ביולי, 2011. AP
77 בני אדם נרצחו בפיגוע הכפול שתכנן בריוויק/AP

בחודש יולי האחרון הוציא בריוויק לפועל את מתקפת הטרור בנורבגיה, בה נרצחו 77 בני אדם. 69 מהקורבנות נורו למוות באי הנופש יוטויה, ושמונה אחרים נהרגו בפיצוץ מטען חבלה במרכז העיר אוסלו, מול קריית הממשלה.

בתגובה לדבריו של בריוויק אמרה השופטת, אן מרגרט לנד, כי כליאתו בבידוד הכרחית. לדבריה, הבידוד נועד למנוע ממנו ליצור קשר עם שותפיו, לכאורה, שאותם המשטרה תחקור בהמשך, אם יאותרו. עורך דינו של בריוויק, גייר ליפסטד, סיפר לעיתונאים כי במהלך השימוע, שנערך בדלתיים סגורות, ביקש מרשו להקריא הצהרה, וכי גם הפעם לא הביע חרטה על מעשיו. "הוא אמר כמה מילים על תנאי מעצרו ועל תנאי כליאתו בבידוד", סיפר ליפסטד, והוסיף כי לדעתו של בריוויק "קשה לשהות בבידוד". מומחים משפטיים מעריכים כי בריוויק יישאר במעצר עד שייקבע מועד נוסף למשפטו, הצפוי להיערך באמצע השנה הבאה. עם זאת, הם אינם סבורים כי יוסיף לשבת בצינוק במשך כל הזמן הזה.

עדכון ראשון: 23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully