וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב בישראל שפירו: "נכשלנו עם הסכסוך"

בשיחה עם סטודנטיות חרדיות אמר שפירו כי ארצו נכשלה במאמץ לקיים מו"מ באזור. שפירו ציין כי ארצו תטיל וטו על היוזמה הפלסטינית במועצת הביטחון, והודה: "אין אמון בין הצדדים"

"נכשלנו במאמץ לקיים משא ומתן מוצלח בין הישראלים לפלסטינים" – כך אמר הערב (שני) שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, בהתייחסו לסכסוך הישראלי-פלסטיני. במפגש עם עשרות סטודנטיות חרדיות בקמפוס החרדי של מכון לנדר, אמר שפירו כי "זה ברור שלא הצלחנו כמו שרצינו, גם אנחנו וגם ישראל לא הצליחו. זה כישלון של כולם". לדבריו, "האמריקאים מאמינים שמשא ומתן בין הצדדים היא הדרך היחידה לפתרון שתי מדינות לשני עמים, מדינה אחת – ישראל, יהודית ועצמאית, ומדינה לפלסטינים, שיחיו זו לצד זו בשלום ובביטחון".

הפלסטינים הולכים לאו"ם - כותרות אחרונות
בגדה נערכים להכרה באו”ם: עצרות, הפגנות ותהלוכות
אבו מאזן לבאן: ממשיך בתכנית לקבל הכרה מהאו”ם
הפלסטינים יבקשו הכרה: ”לא קיבלנו הצעה רצינית מהקוורטט”

בדבריו התייחס שפירו גם לפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון של האו"ם, בבקשה שזו תכיר במדינה הפלסטינית, ואמר כי "אם יבקשו הפלסטינים מדינה באו"ם, אנו התחייבנו כי נטיל וטו במועצת הביטחון. המטרה שלנו במאמץ הזה היא לעבוד עם הצדדים לקראת משא ומתן, ואנו מבינים שזה לא יהיה פשוט, מכיוון שרמת האמון בין הצדדים נמוכה". עוד הוסיף שפירו כי צלעות הקוורטט פעלו למציאת בסיס משותף למשא ומתן, "אף עדיין לא הצלחנו ואנו נמשיך, אפילו אם תהיה הצבעה באו"ם. נמצא בסיס משותף למשא ומתן ישיר".

שפירו ציין עוד כי ארצות הברית לא מעוניינת בהפסקת העברת הכספים לרשות. "הכספים משמשים למשכורות של אנשי הרשות, שמאפשרים חיים נורמליים באזור". השגריר ציין עוד כי ביקר באחרונה בסוללת "כיפת ברזל" המוצבת ליד אשקלון, ואמר כי זוהי תוצאה של חדשנות ישראלית "שאנו גאים בה ותומכים בה". השגריר הזכיר כי כשהנשיא אובמה נכנס לתפקידו, אישר הקונגרס יותר מ-200 מיליון דולרים לפיתוח מערכת "כיפת ברזל", זאת בנוסף לשלושה מיליארדי הדולרים שמעבירה ארצות הברית לישראל בכל שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully