וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגדה נערכים להכרה באו"ם: עצרות, הפגנות ותהלוכות

ניר יהב

19.9.2011 / 19:07

יממה לפני הגשת הבקשה הרשמית של הרשות הפלסטינית להיות מוכרת כמדינה על ידי האו"ם, ההכנות לחגיגות ברחבי הגדה בעיצומן. קמפיין "פלסטין – המדינה ה-194" יוצא לדרך

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אביב אברמוביץ, עריכה: טל רזניק)


תושבי הגדה המערבית נערכים לקראת העצרת המרכזית שצפויה להיערך ביום רביעי בכיכר מנארה ברמאללה, לכבוד הגשת הבקשה הרשמית לאו"ם להכרה במדינה פלסטינית ובמסגרת הקמפיין "פלסטין – המדינה ה-194".

מארגני העצרת מצפים למאות אלפי בני אדם שיגיעו להשתתף בה, ולהביע תמיכה בפנייה הפלסטינית לאו"ם. בנוסף ייערכו עצרות דומות גם בבית לחם, שכם, קלקיליה, ג'נין וחברון. ביום שישי בערב ייתלו מסכי ענק ברחבי הגדה ורבבות פלסטינים יתאספו ברחובות ויצפו בנאומו של יו"ר הרשות אבו מאזן בעצרת האו"ם.

אוהדי נבחרת פלסטין כדורגל. רויטרס
תחרויות ספורט מתקיימות בחסות התמיכה בפנייה הפלסטינית לאו"ם. אוהדי נבחרת פלסטין/רויטרס

"אנו צופים שכל תושבי רמאללה יגיעו לעצרת המרכזית ביום רביעי", אמר לוואלה! חדשות מחמוד, אחד ממארגני הפעילויות לקראת ההצבעה באו"ם. מחמוד עומד גם מאחורי עמוד ברשת החברתית פייסבוק המאגד את כל האירועים שמתקיימים ויתקיימו ברשות הפלסטינית לקראת הפנייה לאו"ם. "יש עצרות, תהלוכות, הפגנות תמיכה, אירועי תרבות, אירועי ספורט, פאנלים אקדמיים, ועוד. גם אחרי יום רביעי נקיים מדי יום עצרות תמיכה בכל המחוזות בגדה. את עצרות הענק נסיים ביום שישי, נתאסף יחד ונאזין לנאום אבו מאזן ובכך נסיים את שלושת הימים האינטנסיביים של העצרות".

עוד באותו נושא:
צה"ל נערך לעימותים אפשריים: "נעקוב בפייסבוק"
הפלסטינים יבקשו הכרה: "לא קיבלנו הצעה רצינית מהקוורטט"
נתניהו: "ניסיון הפלסטינים להתקבל כמדינה באו"ם ייכשל"
דיווח: ארה"ב איימה על הרשות בסנקציות אם תפנה לאו"ם


ערי הגדה התקשטו לקראת הפנייה הפלסטינית לאו"ם וניתן למצוא בכל מקום דגלי פלסטין תלויים. האווירה ברחובות חגיגית מאד, אך רבים מתושבי רמאללה מגלים כי לא ישתתפו בעצרות התמיכה בצעד הפלסטיני משום שהם אינם מאמינים כי הוא יועיל להם: "אני והחברים שלי ממש לא מתכוונים להשתתף בכל העצרות והאירועים כי אנחנו לא מאמינים במהלך הפלסטיני", אמרה לוואלה! חדשות פלסטינית בת 30 מרמאללה שסירבה להזדהות בשמה. "אולי אנשים המקורבים לרשות יילכו. אני לא אלך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שיא האירועים יירשם כאמור בין יום רביעי לשישי, אולם בינתיים נערכים אירועים קטנים יותר ברחבי הגדה המערבית. כל אירוע ספורט או תרבות שנערך בימים אלו בגדה מתקיים תחת הכותרת "אירועי פלסטין המדינה ה-194". בכל עיר בגדה הוקמה ועדה שאחראית על פעילויות הקמפיין, ועד ליום רביעי מתקיימים בעיקר אירועים קטנים כגון הופעות של להקות, תהלוכות קטנות, מסיבות עיתונאים ותחרויות ספורט בחסות התמיכה בפנייה הפלסטינית לאו"ם.

הרשות הפלסטינית צפויה להשבית ביום רביעי הקרוב את בתי הספר ומקומות העבודה למשך מספר שעות וזאת כדי שהציבור הפלסטיני, ביניהם תלמידי בתי הספר, יוכלו להגיע לכיכרות בערים הגדולות ולהביע תמיכה בפנייה הפלסטינית לאו"ם. "קשה להעריך כמה אנשים בסופו של דבר יגיעו להשתתף בעצרות, אבל מה שבטוח הוא שתהיה נוכחות גדולה", אמר איש פתח, אשרף עג'רמי. "מה שעוד בטוח הוא שגם בתהלוכות שיגיעו לעבר המחסומים ונקודות החיכוך – השקט יישמר".

ומה יקרה בעזה? ככל הנראה שום דבר. בכיר הארגון סלאח ברדוויל אמר לאתר החדשות הפלסטיני "פלסטין היום" כי פתח וחמאס סיכמו שלשום שלא תיערכנה פעילויות בעזה בזמן נאום אבו מאזן בפני עצרת האו"ם ביום שישי הבא, המביעות בפנייה או התנגדות לה. בכיר פתח בעזה, אבו ג'ודה נחאל, אמר כי פתח דווקא כן יארגן תהלוכות תמיכה וחמאס לא יצליח למנוע מהם להפגין.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully