וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתיחת השגרירות בקהיר תתעכב, הרחוב עדיין זועם"

ניר יהב

18.9.2011 / 8:14

מקורות מצריים סבורים כי טרם נוצרו התנאים לפתיחת השגרירות הישראלית בקהיר, משום שישראל טרם התנצלה על הרג החיילים המצרים. משלחת ישראלית סיירה בעיר בחיפוש אחר מיקום חדש לשגרירות

על רקע הפריצה לשגרירות ישראל בקהיר, משלחת ביטחונית ישראלית ביקרה בשבוע שעבר בקהיר כדי לחפש אחר מקום חדש ובטוח לשגרירות ישראל בעיר – כך דיווח הבוקר (ראשון) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. מקורות מצריים המוגדרים מהימנים אמרו לעיתון כי המשלחת חיפשה אחר בניין בפרברי קהיר במקום הבניין הנוכחי שנמצא בלב העיר.

המקורות אמרו עוד כי טרם נוצרו התנאים לפתיחת השגרירות הישראלית בקהיר, בעיקר משום שישראל טרם התנצלה על הרג החיילים המצרים בגבול ישראל-מצרים לפני כחודש והרחוב המצרי עדיין זועם על כך. המקורות הוסיפו ואמרו כי למרות הפריצה לשגרירות ולמרות הסכנה שבפניה עמדו עובדי השגרירות, הם נחושים להשאיר את השגרירות בקהיר.

התפרצות המפגינים לשגרירות ישראל במצרים. AP
המשלחת חיפשה אחר בניין בפרברי קהיר במקום הבניין הנוכחי שנמצא בלב העיר. לילה הפריצה לשגרירות ישראל/AP

המקורות גילו עוד כי דבריו של ראש הממשלה המצרי עיסאם שרף, לפיהם הסכם השלום בין ישראל למצרים "אינו קדוש", אינם מייצגים את העמדה המצרית הרשמית אלא הם נועדו לבדוק את מידת הזעם של הרחוב המצרי כלפי היחסים עם ישראל. עוד אמרו כי בימים הקרובים צפויה ישראל להגביר את פעילותה בגדה ולפיכך כוחות הביטחון המצרים יגבירו את נוכחותם סביב בניין השגרירות.

עוד על יחסי ישראל-מצרים:
עמרו מוסא: "אסור לגעת בהסכם השלום עם ישראל"
השגריר המצרי זומן לשיחת הבהרה במשרד החוץ
השגריר בקהיר שיחזר: "חשבתי שהם ילכו עד הסוף"
תקיפת השגרירות בקהיר, שלב אחרי שלב


לעומת ראש הממשלה המצרי, מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר ואחד המועמדים הבולטים לנשיאות מצרים, עמרו מוסא, התייצב לצד הסכם השלום בין ישראל למצרים. בראיון שהעניק אתמול לעיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" נשאל מוסא מה דעתו על הדרישה לבטל את הסכמי קמפ דיוויד, והשיב: "הסכמי קמפ דיוויד הם הסכמים בין ישראל למצרים שאי אפשר לגעת בהם".

מוסא, שכיהן בעבר גם כשר החוץ המצרי, תקף קשות את המפגינים המצרים שפרצו לתוך שגרירות ישראל בקהיר לפני שבוע ותאר אותם כ"בריונים": "מה שעשו אותם מצרים בשגרירות הישראלית לא מקובל. אני לא מרוצה מהמעשים של הבריונים". דווקא בהתייחסו להידרדרות ביחסים בין ישראל לטורקיה התייחס מוסא באורח שונה לישראל, כשאמר כי "טורקיה הבינה את גודל הסבל של העם הפלסטיני".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully