וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מואשם בריגול סיפר כיצד סייע בחיסול מורנייה

ניר יהב

18.9.2011 / 0:02

הטלוויזיה בסוריה שידרה ראיון עם אדם בשם איאד יוסוף אנעים, שלטענת השלטונות ריגל למען ישראל. אנעים סיפר כי גויס למען ישראל בשנת 2006, וסייע לה בחיסולו של עימד מורנייה

הטלוויזיה הסורית הממלכתית שידרה אמש (שבת) עדות של אדם בשם איאד יוסוף אנעים, שלטענת השלטונות הסורים ריגל למען ישראל. אנעים סיפר בעדותו כי גויס לעבוד כסוכן למען ישראל בשנת 2006, וכי סייע בחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה בפברואר 2008 בלב דמשק. "העברתי לישראל את מספר המכונית של מורנייה, יום לפני חיסולו", סיפר.

אנעים, פלסטיני-ירדני שנולד בשנת 1976, סיפר עוד כי נהג להעביר לישראל מידע אודות העיר לאטקייה, כגון נתונים דמוגרפיים על תושביה, מידע על כנסיות ברחבי העיר, שעות העבודה של האנשים, וכן מידע על נמל טרטוס ונמל לאטקייה. "ישראל ביקשה ממני מספרי ספינות בנמלים ומידע על המכליות בנמלים והיכולות שלהם לקלוט אותן", אמר.

סוריה: "לכדנו מרגל ישראלי שליבה את המהומות"

ביום חמישי דיווחה סוכנות הידיעות הסורית לקראת שידור העדות כי "המרגלים למען ישראל" פועלים על מנת ליצור מלחמת אחים ואנרכיה ומסייעים בחיסול לוחמים. הייתה זו הפעם הראשונה מאז פרוץ המחאה נגד המשטר הסורי, שישראל מואשמת באופן ישיר בליבוי ההפגנות באמצעות סוכנים.

מהימנות עדותו של אנעים אינה ברורה, שכן ידוע כי השלטונות הסורים יכולים לכפות על אזרחים סורים להופיע בכלי התקשורת במדינה ולמסור עדויות כזב.

על על המתרחש בסוריה:
שלטונות סוריה: "לכדנו מרגל ישראלי שליבה את המהומות"
בשבוע שעבר: 34 הרוגים מאש כוחות הביטחון
"רוסיה הזהירה את סוריה מהתערבות צבאית בקרבה"
"הטיפול" הסורי נחשף: עקירת עיניים ותלישת שיער

עדכון ראשון: 22:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully