וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"טיפול" הסו?רי נחשף: עקירת עיניים ותלישת שיער

ניר יהב

31.8.2011 / 12:01

דו"ח של ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל", חושף לפחות 88 מקרים, שבהם מפגינים סורים מצאו את מותם בבתי הכלא, לא לפני שעברו עינויים קשים. "ייתכן שנעשו פשעים נגד האנושות"

לפחות 88 בני אדם מתו במעצר בסוריה במהלך חמשת חודשי דיכוי ההפגנות, לאחר שעברו עינויים קשים – כך עולה מדו"ח חדש שפרסם הלילה (רביעי) ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל". הדו"ח, הנושא את השם "מעצר קטלני: מוות במעצר במהלך המחאה העממית בסוריה", מתעד דיווחים על מקרי מוות במעצר בין אפריל לאמצע אוגוסט בעקבות גל מעצרים נרחב של השלטונות הסורים.

בדו"ח נכתב כי כל הקורבנות המתועדים בו נעצרו לאחר שהסורים יצאו בהמוניהם לרחובות במרץ השנה. כל הקורבנות הם גברים, וביניהם 10 ילדים, חלקם בגיל 13. ככל הנראה, כל הקורבנות נעצרו בגלל מעורבותם, או חשד למעורבותם, בהפגנות התמיכה ברפורמה. לפי הדו"ח, בלפחות 52 מהמקרים הללו ישנן עדויות לכך, שעינויים או התעללות מסוג אחר גרמו או תרמו למותם.

עוד על המתרחש בסוריה:
אתמול: 17 הרוגים, אירופה צפויה להחריף הסנקציות
הליגה הערבית נגד אסד: "לעצור שפיכות הדמים בסוריה"
"חיילים סורים כיתרו מסגדים וירו למוות במפגינים"

מפגינים מחוץ לשגרירות סוריה באנקרה עם תמונתו של נשיא סוריה, בשאר אסד. טורקיה, יוני 2011. AP
רוב המקרים התרחשו לפי הדו"ח במחוזות חומס ודרעא/AP

עוד נכתב כי רוב המקרים בדו"ח התרחשו במחוזות חומס ודרעא, שבהן התקיימו הפגנות גדולות. מקרי מוות במעצר דווחו גם בחמישה מחוזות אחרים, דהיינו דמשק, אידלב, חמה וחלב. סרטון אחד מציג את גופתו של טארק זיאד עבד אל-קאדר מחומס, אשר הוחזר למשפחתו ב-16 ביוני. הפציעות שלו כללו שיער תלוש, סימנים על הצוואר ואיבר המין, שנגרמו ככל הנראה על ידי מכות חשמל, כוויות סיגריה ניכרות, סימני הצלפה, פצעי דקירה וכוויות.

בסרטון אחר מופיעה גופתו של ד"ר סאקר חאלק, שניהל מרפאה לטיפול בהפרעות אכילה בחלב. הגופה התגלתה בשולי כביש ימים ספורים לאחר מעצרו ב-25 במאי. מקורות סיפרו לאמנסטי אינטרנשיונל, כי הפציעות שלו כללו צלעות, ידיים ואצבעות שבורות, עיניים שנעקרו ואיברי מין מושחתים.

אמנסטי אינטרנשיונל קרא למועצת הביטחון של האו"ם להעביר את המצב בסוריה לבחינת בית הדין הפלילי הבינלאומי, להטיל אמברגו נשק על סוריה ולהקפיא את נכסיו של הנשיא בשאר אסד ומקורביו הבכירים. "בהתחשב בהפרות הנרחבות והשיטתיות המתרחשות בסוריה, אנו מאמינים כי המקרים הללו של מוות במעצר עשויים לכלול פשעים נגד האנושות", אמר ניל סמונדס, חוקר אמנסטי אינטרנשיונל בנושא סוריה.

בתוך כך, תושבים דיווחו כי מאות חיילים סורים מלווים בטנקים פשטו הלילה על בתים בעיר חמה בחיפוש אחר מתנגדים למשטר. הרשויות בסוריה טענו כי הצבא נסוג מהעיר החודש, לאחר התקפה מרוכזת על העיר שנמשכה 10 ימים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully