וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית נגד אסד: "לעצור שפיכות הדמים בסוריה"

28.8.2011 / 4:00

שרי החוץ הערבים גינו את האלימות הננקטת נגד מפגינים בסוריה והחליטו לשלוח למדינה את מזכ"ל הליגה הערבית בניסיון למנוע הידרדרות נוספת. בסוף השבוע נהרגו לפחות 11 מפגינים סורים

גינויים מקיר לקיר: הליגה הערבית גינתה הלילה (ראשון) את השימוש בכוח נגד מפגינים בסוריה והחליטה לשלוח למדינה נציג מטעמה. בתום דיון של מועצת הליגה, שנערך בקהיר במעמד של שרי חוץ, קראו השרים לשים קץ ל-שפיכות הדמים בסוריה, שבאה לידי ביטוי באלפי קרבנות עד כה. בנוסף, קראו השרים למשטרו של בשר אסד לכבד את זכויות העם הסורי לרפורמות פוליטיות, חברתיות וכלכליות.

ההתקוממות בסוריה - עדכונים אחרונים
שלושה הרוגים בסוריה, "הפגנות רבות מאי פעם"
"חיילים סורים כיתרו מסגדים וירו למוות במפגינים"
אסד: "מי שינסה לפלוש לסוריה - ישלם מחיר גבוה"
דיווח: אירן זועמת על חמאס כי אינו תומך באסד

שרי החוץ הערבים החליטו בתום הדיון לשלוח לסוריה את מזכ"ל הליגה הערבית נביל אל ערבי בניסיון להביא לסיום המשבר במדינה. השרים גם הדגישו בהודעתם, כי יציבותה של סוריה חיונית ליציבות העולם הערבי והמזרח התיכון.

כוחות הביטחון הסורים הרגו אתמול לפחות שלושה בני אדם במהלך הפגנות של רבבות בדרישה לסיום שלטונו של בשאר אסד. במהלך סוף השבוע דווח על מותם של כשמונה מפגינים נוספים.

שניים משלושת ההרוגים אתמול נורו למוות כאשר כוחותיו של אסד פתחו באש לעבר המון המפגינים שיצאו מהמסגדים בעיר קוסאיר ולטקיה אחרי תפילת אל-קאדר – יום קבלת הקוראן. "חלק מאנשי המשטרה החשאית עלו על הגגות והחלו לירות מרובי הקלאצ'ניקוב שלהם כדי להפחיד את המפגינים", סיפר איש דת מקומי לסוכנות הידיעות רויטרס. "לפחות עשרה נפצעו, ושני אנשים נפגעו בצוואר ובחזה", אמר איש הדת.

אדם נוסף נהרג במהלך פשיטות שערכו אנשי אסד מבית לבית בכפר נוסול. "חוץ מההרג, טרגדיה נוספת בסוריה היא עשרות אלפי העצורים מאז תחילת ההתקוממות", אמרו אנשי ארגוני זכויות אדם בסוריה. לדברי אנשי הארגונים, מקומם של רבים מהעצורים עוד לא ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully