וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיילים סורים כיתרו מסגדים וירו למוות במפגינים"

ניר יהב

26.8.2011 / 14:48

מאות אלפי בני אדם הפגינו ברחבי המדינה נגד נשיא סוריה בשאר אסד לאחר תפילות יום השישי. לדברי עדי ראייה, בעימותים עם כוחות הביטחון הסורים נהרגו חמישה מפגינים

מאות אלפי אזרחים סורים פתחו היום (שישי) בהפגנות מחאה נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, עם סיום תפילות יום השישי. הפגנות גדולות התקיימו במקומות שונים ברחבי המדינה, ובין היתר בדיר א-זור, חומס, חמה, אידליב, דרעא, ראס אל-דין ובאזור דמשק. על פי דיווח ברשת הטלוויזיה אל-ג'זירה, חמישה מפגינים נורו למוות מאש חיה שירו כוחות הביטחון הסורים – שניים בדיר א-זור, שניים בעיירה דומא שליד דמשק ואחד בעיר נווא שבדרום סוריה. ההפגנות התקיימו תחת הכותרת "הפגנות העקשנות והיציבות".

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
דיווח: אירן זועמת על חמאס כי אינו תומך באסד
טורקיה תנתק היחסים עם סוריה? "איבדנו תקווה"
אסד: "מי שינסה לפלוש לסוריה - ישלם מחיר גבוה"
אובמה קובע לראשונה: "הגיע זמנו של אסד לפרוש"

המפגינים הרבים הניפו את דגלי סוריה, נושאים שלטים בגנותו של המשטר במדינה וקוראים לנשיא אסד להתפטר. כוחות הביטחון הסורים הוצבו בכוחות מתוגברים סביב מסגדים מרכזיים במדינה, ובראשם מסגד קאבון שבבירה דמשק מחשש להתפרצויות אלימות. על פי הדיווחים הכוחות ירו אש חיה לעבר מפגינים שהתכוונו להיכנס למסגד הגדול בקסיר, שליד דמשק.

בתוך כך, ממשיכות מדינות העולם לגנות את נשיא סוריה בשאר אסד. האיחוד האירופי הודיע השבוע כי המדינות החברות בו יאמצו את הסנקציות נגד סוריה עליהן הכריז בשבוע שעבר נשיא ארצות הברית ברק אובמה, לרבות הימנעות מוחלטת מכל סוג של סחר עם תעשיית הנפט הסורית. גם הליגה הערבית הודיעה כי תכנס בסוף השבוע פגישת חירום בנוגע לאלימות הנמשכת בסוריה. בתקשורת הטורקית אף הופיעו דיווחים לפיהם טורקיה שוקלת לנתק את יחסיה עם סוריה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully