וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 17 הרוגים, אירופה צפויה להחריף הסנקציות

נציגי מדינות האיחוד האירופי ייפגשו מחר במטרה לדון בהחרפת העיצומים על משטרו של אסד. בין היתר, ייתכן ויוטל איסור על ייבוא נפט מסוריה. שישה נהרגו היום מאש כוחות הביטחון

ממשלות מדינות האיחוד האירופי עשויות להטיל סנקציות על בנקים סוריים, כמו גם על חברות תקשורת ואנרגיה שמקורן בסוריה – כך אישרו אמש (שני) דיפלומטים אירופיים לסוכנות הידיעות רויטרס. עוד דיווחו הגורמים כי ייתכן ויוטלו סנקציות גם על ייבוא נפט מהמדינה, ובכך ישותק אחד מענפי הכלכלה המשמעותיים של סוריה.

מהומות בסוריה - כותרות אחרונות
הליגה הערבית נגד אסד: ”לעצור שפיכות הדמים בסוריה”
שלושה הרוגים בסוריה, ”הפגנות רבות מאי פעם”
חשש: נשק כימי סורי עלול להגיע לידי ארגוני טרור

הפגנת ענק נגד השלטון, חמה, סוריה, 29 ביולי 2011. רויטרס
אירופה תתערב? הפגנת ענק נגד אסד לפני כחודש בחמה/רויטרס

היום יקיימו נציגי 27 מדינות האיחוד ועידה בנושא הסנקציות המתרחבות על משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד. מטרת הסנקציות להפעיל לחץ על אסד להפסיק את הדיכוי האלים של המהומות בארצו, המבקשות להדיח אותו מתפקידו. לפי הערכת גורמים דיפלומטיים באיחוד, ייתכן והסנקציות יאושרו עוד השבוע.

הנשיא הסורי, הסובל מבידוד עולמי הולך וגובר, נפגש עם סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב. רשת הטלוויזיה האמריקאית "בלומברג" דיווחה כי בוגדנוב העביר מסר מנשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, לפיו "יש להביא להפסקה מידית של האלימות משני הצדדים, וליישומן של רפורמות פוליטיות, כפי שהמשטר הסורי הבטיח".

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, מבקרת בעיר בנגזי, לוב, 22 במאי 2011. רויטרס
תאסור ייבוא נפט? שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון/רויטרס

ובינתיים, האלימות בסוריה נמשכת: כוחות הביטחון במדינה הרגו לפחות 17 בני אדם ביממה האחרונה, ופצעו עשרות נוספים, במהלך פשיטות שביצעו בערים ברחבי המדינה, כשהם מגובים בכוחות שריון. כך דיווחו ארגוני זכויות אדם לרשת "אל-ג'זירה". ביניהם היה גם ילד, שנהרג עם ארבעה נוספים כשכוחות הביטחון פתחו באש לעברו במחוז סרמין שבצפון-מערב המדינה.

עדכון ראשון: 23:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully