וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "לכדנו מרגל ישראלי שליבה את המהומות"

ניר יהב

15.9.2011 / 9:02

הטלוויזיה הסורית הודיעה כי תשדר בשבת "הודאה" של מרגל ישראלי. לראשונה תואשם ישראל באופן ישיר בליבוי ההפגנות ברחבי סוריה. "המרגל יספר איך לקח חלק בחיסול מורנייה"

הטלוויזיה הממלכתית בסוריה צפויה לשדר ביום שבת בערב "הודאה" של מרגל ישראלי שצפוי, לטענת הסורים, לחשוף "כיצד נטוותה המזימה נגד סוריה, כיצד הוא לקח חלק בחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, וכיצד המרגלים למען ישראל פועלים כדי ליצור מלחמת אחים ואנרכיה ומסייעים בחיסול לוחמים" - כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות הרשמית הסורית. זו הפעם הראשונה מאז פרוץ המחאה נגד המשטר הסורי שישראל מואשמת באופן ישיר בליבוי ההפגנות באמצעות סוכנים.

עוד על המתרחש בסוריה:
מזכ"ל הליגה הערבית בסוריה: "הבנות עם אסד"
בשבוע שעבר בסוריה: 34 הרוגים מאש כוחות הביטחון
"רוסיה הזהירה את סוריה מהתערבות צבאית קרבה"

הפגנת ענק נגד השלטון, חמה, סוריה, 29 ביולי 2011. רויטרס
"המרגל יחשוף כיצד נטוותה המזימה נגד סוריה"/רויטרס

מאז שהחלו הפגנות המחאה נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד בחודש מרץ האחרון, האשימו השלטונות הסורים "גורמים ערבים ובינלאומיים", ביניהם אף כלי תקשורת, בקשירת קשר נגד סוריה. יועצתו המדינית של אסד, ד"ר בות'יינה שעבאן, אמרה ביום שלישי כי מספר חמושים שנעצרו הודו כי מומנו על ידי גורמים חיצוניים וקיבלו מהם נשק. "זה לא סוד שמספר מדינות ערביות מממנות את אותם חמושים ומספקות להם נשק", הוסיפה.

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה הודיעה היום עוד כי הערב תיחשף עדותו של חוסיין הרמוש, הקצין הראשון בצבא סוריה שהודיע על עריקה. הרמוש, המחזיק בדרגה המקבילה לסגן אלוף, ערק מצבא סוריה לפני שלושה חודשים. לאחר עריקתו הוא סיפר כי הוא וחייליו קיבלו פקודה להרוג אזרחים וכי צלפים מאירן וחיזבאללה הגיעו לסייע בהרג מפגינים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully