וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריק סורי: "חיילים שמסרבים לירות - מחוסלים"

ניר יהב

24.7.2011 / 9:49

ואליד קשמעי, חייל סורי שערק למצרים, סיפר ל"א-שרק אל-אווסט" על הנעשה במדינתו. הוא הסביר כי קיים רישום של הוראות הנשיא בשאר אסד לירות לעבר מפגינים. "בשאר חותם על כל הצווים"

"נשיא סוריה בשאר אסד הורה בכתב לירות אש חיה לעבר מפגינים" – כך אמר (ראשון) החייל הסורי לשעבר ואליד קשמעי לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. בראיון שהעניק לעיתון ממקום מחבואו בקהיר אמר קשמעי, אחד החיילים הסורים שערקו מהצבא ונמלטו מהמדינה, כי אסד יודע בדיוק מה קורה במדינה והוא זה שנותן הוראה לירות אש חיה נגד המפגינים. "משמר הרפובליקה (בפיקוד האח מאהר אסד – נ.י) לא זז בלי חתימה מבשאר", הוסיף.

קשמעי סיפר לעיתון כי ראה במו עיניו כיצד כוחות הביטחון מחסלים חיילים מצבא סוריה שסרבו לירות לעבר מפגינים. הוא סיפר כיצד הוא נשלח לדכא הפגנה בדרעא של נשים וילדים מבלי שהייתה סיבה לירות אש חיה: "לא ראיתי מפגין אחד חמוש או מפגין שהיווה איום עלינו כחיילים. לאחר מכן קיבלנו הוראה לירות לעבר התושבים". לדבריו, ההוראה הייתה ברורה: "קיבלנו הוראה לירות כדי להרוג מפגינים".

עוד על הנעשה בסוריה:
דיווח בסוריה: "טרוריסטים" הורידו רכבת מהפסים
סוריה: חיילים פשטו עם אלות על מפגינים כורדים
שבוע דמים בחומס - בדרך למלחמת אזרחים?

"לא תפקידי לירות על אזרחים"

"מי שנתן את ההוראה היה כמובן בשאר אסד. משמר הרפובליקה לא זז בלי הוראה בכתב ממנו. הוא האחראי הבלעדי על מה שקורה ועל שפיכות הדמים", אמר. לדבריו, הוא סרב לירות לעבר המפגינים "משום שאני חייל בצבא סוריה ותפקידי הוא להגן על העם ולא להרוג אותו. חונכתי לירות אש רק כדי לשחרר את הגולן ולא כדי להרוג נשים וילדים". עוד סיפר כי האש שנורית לעבר המפגינים היא אש חיה בלבד ולא כדורי גומי.

על אחיו של הנשיא אסד, מאהר אסד, אמר קשמעי כי מדובר באדם אלים מאד שאף אחד לא יכול להתנגד לו או להפחיד אותו. עוד העיד כי ראה במו עיניו פעילים של חיזבאללה במחנות בדמשק וכן כי קיבל הצעה כספית מהשלטונות הסורים להופיע בטלוויזיה הממלכתית ולומר כי "כנופיות חמושות" חטפו אותו ואילצו אותו לערוק מהצבא.

בתשובה לשאלה מדוע צבא סוריה אינו נוהג כמו צבאות מצרים וטוניסיה שסירבו לירות לעבר המפגינים, ענה: "רוב המפקדים הם בני העדה העלאווית (עליה נמנה גם הנשיא אסד – נ.י), והם חוששים למשרותיהם. אלו שמסרבים לירות – נרצחים". לדבריו, הצבא יבצע הפיכה "כשהחיילים יידעו בדיוק מה קורה בסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully