וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: "טרוריסטים" הורידו רכבת מהפסים

ניר יהב

23.7.2011 / 11:02

על פי הדיווח, חלקים מהמסילה פורקו ונהג הקטר נהרג ומספר נוסעים נפצעו. במקביל דווח בעיתון כוויתי כי בכירים סורים יצרו קשר עם ארה"ב וצפויים לערוק במטרה להתכונן ליום שאחרי אסד

המשטר בסוריה דיווח הבוקר (שבת) כי אדם נהרג וכמה אחרים נפצעו נהרגו בפיגוע של "טרוריסטים" כנגד רכבת שנסעה מחאלב לדמשק. סוכנות הידיעות הרשמית של משטר אסד דיווחה כי המחבלים פירקו חלקים מהמסילה וגרמו לרכבת לרדת מהפסים. כתוצאה פרצה שריפה ברכבת והנהג בקטר נהרג.

בתוך כך, בכירים אמריקאים הצליחו ליצור באחרונה בחשאי קשר עם אישים בכירים במשטר הסורי, הן מהמערכת הפוליטית והן מהביטחונית - כך דיווח העיתון הכוויתי "א-ראי" מפי גורמים בוושינגטון. בעקבות שיחותיהם עם הבכירים הסורים העריכו הגורמים האמריקאים כי "בימים ובשבועות הקרובים צפויות עריקות נוספות מצבא סוריה ומהדרג הפוליטי".

הפגנה נגד שלטונות סוריה, חג'אר אל-אסווד, פרבר של דמשק, 1 ביולי 2011. רויטרס
על פי ההערכה, המיעוט העלווי, אליו משתייך הנשיא בשאר אסד, יפתיע ויצטרף להפגנות של הסונים והכורדים/רויטרס

הגורמים הוסיפו וגילו כי אחד האישים הבכירים הסורים שיערקו "צפוי למלא תפקיד בתקופת המעבר שלאחר נפילת המשטר הנוכחי, בדיוק כמו התפקיד שממלאת המועצה הצבאית העליונה במצרים". הגורמים לא ציינו האם מדובר בגורם צבאי, ביטחוני או פוליטי. המקורות העריכו עוד כי המיעוט העלווי, אליו משתייך הנשיא בשאר אסד, יפתיע ויצטרף להפגנות של הסונים והכורדים נגד המשטר של אסד.

אתמול נערכו בסוריה הפגנות ענק, רובן בחמה ובדיר א-זור. על פי ההערכות, כמיליון וחצי אזרחים סורים יצאו אתמול להפגין נגד משטרו של אסד, 1.2 מיליון מתוכם בחמה ודיר א-זור. בהפגנות בחומס, חלב ובדמשק נהרגו מספר אזרחים מאש כוחות הביטחון, שגם פשטו על העיר הכורדית קמישלי בפשיטה הגדולה ביותר מאז החלו ההפגנות.

התפתחויות אחרונות בסוריה:
סוריה: חיילים פשטו עם אלות על מפגינים כורדים
סוריה: שבוע דמים בחומס - בדרך למלחמת אזרחים?
קלינטון: העולם לא יוכל להשפיע על הנעשה בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully