וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: העולם לא יוכל להשפיע על הנעשה בסוריה

מזכירת המדינה דרשה שוב לעצור את פעולות הדיכוי נגד אנשי האופוזיציה בסוריה. עם זאת, היא סירבה לקרוא לאסד להתפטר, ואמרה שגורל המדינה נמצא בידיה בלבד

בעיצומו של סוף שבוע נוסף של מהומות דמים בסוריה, במהלכו נהרגו עשרות מפגינים מירי כוחות הביטחון, מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון מחריפה את הטון כלפי המשטר בדמשק. קלינטון, שמקיימת באיסטנבול סבב פגישות עם ראשי נאט"ו בנושא המלחמה בלוב, אמרה הערב (שבת) כי יש לעצור לאלתר את הדיכוי האלים בסוריה, הנמשך זה ארבעה חודשים. עם זאת, היא נמנעה שוב מלקרוא מפורשות לאסד להתפטר.

הפגנות בסוריה - כותרות אחרונות:
אתמול: הפגנת ענק בסוריה, 27 בני אדם נהרגו
ארה"ב: "משטר אסד איבד לגיטימיות"
תומכי אסד ניסו לפרוץ לשגריריות ארה"ב וצרפת בדמשק
אחמדיניג'אד ברמז לאסד: "להעניק זכויות לאזרחים"

שרת החוץ של ארה"ב הילרי קלינטון עם נשיא טורקיה עבדוללה גול באיסטנבול, יולי 2011. AP
"כולנו מקווים שאסד יבצע רפורמות הכרחיות". קלינטון ונשיא טורקיה עבדוללה גול, אתמול/AP

"הפעולות הברוטליות נגד המפגינים חייבות להיפסק. המצב בסוריה מאוד לא ודאי ומאוד מדאיג. כולנו מקווים שהנשיא בשאר אסד יוציא לפועל את הרפורמות ההכרחיות" אמרה קלינטון, בראיון לטלוויזיה הטורקית.

קלינטון הדגישה כי האחריות לסיום המשבר תלוי אך ורק בשלטונות בדמשק, וכי הקהילה הבינלאומית אינה יכולה לדעת כיצד ההתקוממות תסתיים. "לאף אחד מאתנו אין באמת יכולת השפעה אלא לומר במה אנחנו מאמינים - ולהמשיך לעודד את השינויים להם אנו מייחלים. אנחנו לא יודעים כיצד זה ייגמר".

"מוכרח להיות מאמץ לשינוי"

בשעה שקלינטון התראיינה, נועדו באיסטנבול כ-350 נציגים מהאופוזיציה הסורית, ודנו באסטרטגיות אפשריות להדחת הנשיא אסד. קלינטון לא התייחסה באופן מפורש לפגישתם, והוסיפה כי "מוכרח להיות מאמץ לגיטימי לשינוי בשיתוף עם נציגי האופוזיציה, על מנת לנסות לשנות את המצב. אני לא יודעת אם זה אכן יקרה או לא".

אתמול נהרגו 27 בני אדם בסוריה מאש כוחות הביטחון, כשיצאו להפגנות ברחבי המדינה בתום תפילות יום השישי. על פי דיווחי רשתות הטלוויזיה אל-ג'זירה ואל-ערביה, מרבית ההרוגים, 20 מהם בדמשק, היו בהפגנות שנערכו בין היתר בחומס, בדרעא ובאידליב.

ביום שני ניסו מפגינים סורים התומכים בנשיא אסד לפרוץ לשגרירויות ארצות הברית וצרפת בדמשק. קלינטון הגיבה בחריפות לאירוע ואמרה אז כי "הנשיא אסד אינו בלתי ניתן להחלפה, ואנחנו לא משקיעים בשום צורה בהמשך שלטונו. מנקודת המבט שלנו, הוא איבד לגיטימיות. המטרה שלנו היא הגשמת שאיפתם של בני העם הסורי לדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully