וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בסוריה: 34 נהרגו ביום מאש כוחות הביטחון

ניר יהב

8.9.2011 / 10:57

רוב ההרוגים נורו בחומס, עליה פשטו חיילים בליווי טנקים וניתקו את התקשורת לעיר. דמשק ביקשה ממזכ"ל הליגה הערבית לדחות את ביקורו בכמה ימים, בשל "אי יכולתה לארחו כרגע"

סרטון חובבים שהועלה לרשת המתעד חיילים מוציאים להורג מפגין בחומס. אזהרה: התמונות קשות לצפייה.

בשאר אסד מקשיח עוד יותר את ידו על מתנגדי המשטר: לפחות 34 בני אדם נהרגו ביממה האחרונה מאש כוחות הביטחון של סוריה בהפגנות נגד השלטון שהתקיימו ברחבי המדינה - כך מדווח היום (חמישי) המרכז הסורי לזכויות אדם שמושבו בלונדון.

על פי הדיווח, עיקר הקטל - מעל 20 בני אדם - נרשם בעיר חומס שבמרכז המדינה, שם עורכים כוחות הביטחון מבצע נרחב שבמסגרתו נותקו כל קווי התקשורת. פעילי זכויות אדם דיווחו כי כוחות הביטחון פועלים באינטנסיביות בעיר ביממה האחרונה. לטענתם, הצבא הכניס שריוניות, טנקים ו-18 משאיות עמוסות חיילים אל העיר, במטרה לדכא את הפגנות המחאה הנמשכות נגד המשטר. המרכז לזכויות אדם דיווח כי בעיר נשמעים כל העת פיצוצים עזים, רעשי פגזים וירי.

אחת העדויות הקשות לנעשה בעיר הוא סרטון חובבים שהועלה ליוטיוב, בו נראים חיילי הצבא מוציאים להורג מפגין ומבצעים וידוא הריגה בגופתו.

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות בוואלה!:
"רוסיה הזהירה את סוריה מהתערבות צבאית קרבה"
בסוף השבוע: עוד סנקציות חריפות, 23 הרוגים בהפגנות
הפרקליט הראשי של חמה התפטר - באינטרנט
הוקפאו נכסי שר החוץ הסורי: "חיפה על מעשי אסד"
ה"טיפול" הסו?רי נחשף: עקירת עיניים ותלישת שיער

גרסת השלטון: "חוליות חמושות" ירו בחיילים

כרגיל, למשטר בדמשק יש גרסה משלו לאירועים, שונה בתכלית: לטענתו, על פי דיווח סוכנות הידיעות הממלכתית SANA, שמונה מאנשי כוחות הביטחון נהרגו ועשרות נפצעו בחומס, מאש של "חוליות טרור חמושות".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
גולים סורים מפגינים נגד שלטון אסד, בוקרשט בירת רומניה, 2 בספטמבר 2011. Octav Ganea, AP
גולים סורים מפגינים נגד משטר אסד, השבוע בבוקרשט בירת רומניה/AP, Octav Ganea

בד בבד, נרשמו במהלך אתמול תקריות בעוד שורת ערים ברחבי המדינה. בדיר א-זור שבמזרח סוריה יצאו מאות בני אדם להפגין בקריאה לעמוד לצד חומס הנתונה למצור. גם באזור ריף דמשק התקיימה הפגנה, בסמוך למסגד הצפוני. בעיר החוף בניאס דווח על גל מעצרים נרחב, ובדרעא שבדרום המדינה התקיימה הפגנה בהשתתפות אלפי בני אדם שקראו להפיל את משטרו של אסד. כוחות הביטחון השיבו באש חיה לעבר המפגינים.

הרוגים נוספים נספרו בעיר חמה ובעיר סאמדין שבמחוז אידליב. בבירה דמשק, דיווחו עדי ראייה על כוחות רבים של משטרה וצבא שהתפרשו ברחבי העיר.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully