וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל הליגה הערבית בסוריה: "הבנות עם אסד"

ניר יהב

11.9.2011 / 13:10

בתום ביקור בדמשק שבמהלכו נפגש עם נשיא סוריה, הודיע נביל אל-ערבי כי הגיע עמו לסדרה של הבנות לגבי סיום שפיכות הדמים במדינה. הוא לא פירט מה ההבנות, שיוצגו לשרי החוץ הערביים

הליגה הערבית הגיעה אמש (שבת) לשורה של הבנות עם נשיא סוריה, בשאר אסד, במטרה להביא לסיום שפיכות הדמים במדינה, בה מתרחשת התקוממות עממית נגד המשטר זה חודשים ארוכים. כך הודיע מזכ"ל הליגה, נביל אל-ערבי, בתום ביקור בדמשק שבמהלכו נפגש עם אסד. הוא לא פירט מה תוכן ההבנות, שיוצגו לשרי הליגה שיתכנסו בהמשך השבוע בקהיר.

"עודדתי את אסד להזדרז ולקדם רפורמות במסגרת זמנים מוגדרת, שיגרמו לכל אזרח בסוריה תחושה שהוא עבר לשלב חדש", אמר אל-ערבי. "דרשנו מאסד לנהל דיאלוג פתוח בין כל הפלגים בעם הסורי כדי לגבש פיוס לאומי".

התקוממות בסוריה - כותרות אחרונות:
הסלמה בשבוע שעבר בסוריה - 34 נהרגו ביום אחד
"רוסיה הזהירה את סוריה מהתערבות צבאית קרבה"
ה"טיפול" הסו?רי נחשף: עקירת עיניים ותלישת שיער

נשיא סוריה בשאר אסד בישיבה של המועצה המרכזית של מפלגת הבעת', דמשק, 17 באוגוסט 2011. SANA, AP
"הבהרתי לאסד את הצורך לפתור את המשבר הנוכחי ולנקוט בצעדים מיידיים להפסקת האלימות ושפיכות הדמים של העם הסורי"/AP, SANA

עוד הוסיף אל-ערבי, שביקורו היה אמור להיערך לפני מספר ימים אך נדחה לבקשת ההנהגה הסורית, כי "יש צעדים שמוכרחים לנקוט בהם. הבהרתי לאסד את הצורך לפתור את המשבר הנוכחי ולנקוט בצעדים מיידיים להפסקת האלימות ושפיכות הדמים של העם הסורי. הבהרתי לו גם שלעם הסורי יש זכות לחוש שנעשים ניסיונות לקדם שינויים אמיתיים בשטח".

ובעוד אסד ואל-ערבי דנים בנסיונות לפתור את המשבר, נמשך הדיכוי בשטח. מקורות בסוריה דיווחו כי 16 בני אדם נהרגו אתמול כתוצאה מהפגזת שתי שכונות בעיר חומס על ידי הצבא. פעילי זכויות אדם גם דיווחו כי צבא סוריה ממשיך במבצע בכמה ערים ברחבי המדינה. במחוז אדליב, לדוגמה, נהרגה אזרחית מאש כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully