וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת טל זינו תקבל פיצויים: "שום הון לא ינחם"

קובי דוד

17.9.2011 / 17:56

4 שנים לאחר מותה של טל זינו מפגיעת טרקטורון ביום כיפור, הורה בית המשפט כי יש לשלם פיצויים למשפחתה. אמה של טל מבהירה כי אין בכך נחמה: "צריך למנוע את התאונה הבאה"

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע בסוף השבוע האחרון כי דריסתה למוות של טל זינו, שנהרגה בערב יום כיפור לפני ארבע שנים בכפר תבור כתוצאה מפגיעת טרקטורון, לא היתה מעשה מכוון, אולם חייב את הקרן לפיצוי נפגעי תאונת הדרכים לשלם פיצויים למשפחתה. "שום הון שבעולם לא יוכל להחזיר לי את טל ןלא ינחם אותי", אמרה אמה חיה בכאב והביעה חשש כי עד שייקבע סכום פיצוי הכספים - המקרה הבא נמצא כבר מעבר לפינה.

בערב יום כיפור תצא חיה יחד עם שלושת ילדיה ובעלה יחיאל אל בית הכנסת הנמצא מטרים ספורים מביתם בכפר תבור. בדרך הם יעברו במקום בו נהרגה בתם ואחותם טל, שהיתה בת תשע. לפני כארבע שנים יצאה טל מביתה רכובה על אופניים, נפרדה מאמה, לקחה מפתח והבטיחה לחזור בשלום, אך טל לא שבה הביתה. אסעד שבילי, שהיה רכוב על טרקטורון, נהג בפראות ודרס את טל. הוא נמלט מהמקום והשאיר אותה מתבוססת בדמה.

טל זינו. באדיבות המשפחה
"היא הבטיחה לחזור בשלום"/באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע את שבילי בעבירת הריגה, חבלה בכוונה מחמירה וסיכון חיי אדם במזיד. בעקבות הרשעתו, נדון שבילי לתשע שנות מאסר בפועל, שלוש שנות מאסר על תנאי, פסילה מנהיגה למשך 12 שנים, קנס ופיצוי למשפחת המנוחה. ערעורו על ההרשעה וחומרת העונש, וערעור המדינה על העונש הקל נדחו על ידי בית המשפט העליון. לאחר מכן, הגישו הוריה תביעה אזרחית לפיצויים נגד הנהג וכנגד ארגון "קרנית" (הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים).

בית משפט השלום בחיפה, שדן בערעור קרנית, קבע כי האירוע בו נהרגה טל אינו נחשב לתאונת דרכים. זאת, מאחר והמעשה שהביא לפגיעה במנוחה היה מעשה מכוון במטרה לפגוע בקהל אשר שהה בקרבת בית הכנסת, ולא בטל עצמה, ולכן אין חובה לשלם פיצויים.

הוריה של טל לא הסתפקו בהחלטת בית משפט השלום וערערו למחוזי. בסוף השבוע האחרון, קבע הרכב שופטי בית משפט המחוזי בחיפה כי מותה של טל, שאירע כתוצאה מפגיעת טרקטורון לא נבע ממעשה מכוון, אלא מהווה תאונת דרכים. בית המשפט הורה על החזרת הדיון לבית משפט השלום, על מנת לקיים דיון בשאלת גובה הפיצוי שיש לשלם למשפחתה של טל.

טל זינו. באדיבות המשפחה
טל הייתה צריכה לעלות לכיתה ח' השנה/באדיבות המשפחה

"טל שלי הייתה צריכה לעלות לכיתה ח' השנה", סיפרה חיה בעצב. "שום הון שבעולם לא יוכל להחזיר לי את טל. יום-יום אנחנו מתמודדים עם חסרונה הגדול, היא הייתה מאוד פעילה חברתית ואהודה על כולם", אמרה.

אמה מספרת כי חייה הקצרים של טל הפכו לפיסת חיים מצמררת. "כל מה שקשור בחיים שלה רצוף בתאריכים חריגים. היא נולדה בערב יום השואה, נהרגה בערב יום הכיפורים, אזכרת 11 חודש לזכרה נפלה בערב תשעה באב, נודע לי שאני בהריון הרביעי בדיוק בתאריך השנה לזכרה ובן הזקונים שלי נולד ביום שהיא נולדה 23 לאפריל".

"הוא אפילו לא ביקש סליחה"

לאחר הטרגדיה הקשה, נאלצה חיה להיפגש עם מי שגרם למותה של בתה בין כותלי בית המשפט. "אף פעם הוא לא ביקש סליחה או הצטער. אפילו בשחזור, כשלקחו אותו למקום הוא ממש נראה מבודח מכל הסיטואציה ואמר לשוטרים: 'מה אתה רוצים ממני'?", סיפרה חיה. היא הוסיפה כי "זה לא בן אדם שמצטער על מה שעשה, הוא בכלל לא מבין את מה שעשה. מעולם לא פנו אלי ממשפחתו. אני לא יודעת איך הייתי מגיבה, אבל שום סליחה לא הגיעה ממנו".

מלבד האובדן הגדול שהותירה אחריה טל עם לכתה, חיה חוששת למקרים הבאים שעלולים להתרחש בעתיד, "הבת שלי שילמה מחיר כבד ולא נתפס. אני מקווה ומתפללת שלא יקרה כלום לאף אחד, אבל לצערי מקרה דומה עלול להתרחש". לדבריה, "פרט ליום כיפור, שבו פזורים כוחות אבטחה בשטח, במהלך כל השנה המצב הלך והחמיר. לא מעט נהגי טרקטורון נוהגים ללא כל אכפתיות בסמוך לבתים וגני משחקים. זה מפחיד מאוד, אני חושבת שגורמי הביטחון והרשויות המקומיות לא עושות מספיק כדי למנוע את המקרה הבא".

"איפה טל שלי ואיפה הנהג? העונש לא צודק, הוא יתחיל את חייו כשישתחרר מהכלא כאילו כלום לא קרה. אנחנו נמשיך לחיות עם האובדן הגדול", אמרה חיה בתרעומת. לבסוף, ביקשה להעביר מסר: "אני פונה לכל אותם הנהגים לנהוג בזהירות ולהתחשב בתנאי הדרך, וכמובן לגורמי הביטחון להגביר את הבטיחות בדרכים".

עוד בנושא:
דורס הילדה ביום כיפור הורשע בהריגה
הפרקליטות דורשת 20 שנות מאסר לדורס טל זינו
אמה של טל זינו: "נערער על העונש הקל"
המדינה: להחמיר עונש דורס הילדה ביום כיפור
ביהמ"ש העליון דן בעונשם של דורסי טל זינו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully