וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות דורשת 20 שנות מאסר לדורס טל זינו

13.10.2009 / 15:52

אסעד שיבלי הורשע בהריגתה של הילדה טל זינו. המקרה אירע ביום כיפור לפני שנתיים. הילדה בת ה-9 רכבה על אופניה ושיבלי דרס אותה למוות כשנהג על טרקטורון. אמה: "היא הלכה כמו מלאך וביקשה שלא אדאג"

מערכת וואלה!

(צילום: אבישי גולן, עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

20 שנות מאסר – זה העונש שביקשה היום (שלישי) הפרקליטות מבית המשפט המחוזי בנצרת לגזור על אסעד שיבלי, שהורשע בהריגתה של טל זינו בת ה-9 בערב יום כיפור לפני שנתיים. שיבלי נהג בטרקטורון בתוך הכפר ודרס למוות את הילדה שרכבה על אופניה ליד בית הכנסת.

היום התקיים שלב הטיעונים לעונש במשפטם של שיבלי ושל חברו מוחמד שיבלי, שנסע עמו בטרקטורון והורשע בהפקרת פצוע. באופן יוצא דופן, בתחילת הדיון הציגה הפרקליטות מצגת תמונות של זינו, שנערכה על ידי בני משפחתה.

לאחר מכן עלתה אמה חיה להעיד. "אני רוצה לספר הכל עליה ולא רוצה לשכוח דברים", אמרה. "שנתיים ישבתי ולא דיברתי ואני מאוד רוצה לדבר". לדבריה, טל היתה ילדה ש"רצתה לבלוע את העולם, היתה מלאת שמחת חיים, רצון עש לעצמאות, תמיד מחייכת".

האם סיפרה שביום התאונה יצאה טל להיפגש עם חברותיה ליד בית הכנסת ביישוב. "היא ביקשה שאלביש אותה כולה בלבן. נתנה לי חיבוק ונשיקה, אמרה לי 'אל תדאגי, אני בסך הכל נמצאת ליד בית הכנסת ולא יוצאת משם'. וככה היא הלכה, כמו מלאך, יצאה מהבית, נתנה לי חיבוק ונשיקה וביקשה שלא אדאג".

כשעתיים לאחר מכן הגיעה האם לבית החולים, לאחר שנודע לה על דריסת בתה. "איבדתי את הדבר היקר לי מכל, את ילדתי האהובה. ואז ביקשתי לראות אותה. נכנסתי לחדר, היא היתה עטופה בשמיכה לבנה והורדתי את השמיכה מעליה. היא היתה שלווה ויפה, השיער שלה היה פזור, רק השפתיים שלה העידו בעצם על מה שקרה... חיבקתי אותה וצעקתי למעלה לשמיים שתחזור, אבל היא כבר לא ענתה לי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טל רכבה על אופניה ונדרסה למוות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו לא אותה משפחה כמו פעם"

אחותה של טל, שחר, סיפרה שמאז התאונה חיי המשפחה השתנו ללא היכר. "אנחנו לא אותה משפחה כמו פעם. המשפחה שנושאת את האבל, כשחלק ממנה כבר לא כאן, הלב שלנו כבר לא כאן. הדמעות לא מפסיקות וקשה להסביר את הכאב. לפעמים אני מבקשת שאלוהים יחזיר לי אותה ומדמיינת שהיא נכנסת ואיך החיים היו אם היא היתה נכנסת, אבל זה ברור שזה לא יקרה".

התובעת, עו"ד שלוה לוין, ביקשה לגזור על אסעד 20 שנות מאסר ועל מוחמד 4.5 שנות מאסר. היא ציינה שהתנהגות הנאשמים במהלך הדיונים היתה "שחצנית, יהירה, מלגלגת, מתחכמת וחצופה. הם הגיעו לכאן מחייכים, צוהלים כאילו לא קרה דבר, לא נפל דבר". היא הוסיפה שנסיעתם של השניים בכפר תבור בערב הכיפורים "מעולם לא נועדה להיות נסיעה רגילה שבמהלכה קרתה 'תאונה'".

"שום דבר כמובן לצערי לא יחזיר את טל ז"ל, אבל לא יעלה על הדעת שהנאשם הזה לא ישלם על מעשיו. ואם המשפחה של טל נמצאת בכלא פנימי נפשי, אז גם הנאשם הזה צריך להיות בבית כלא, לכל הפחות ל– 20 שנים",

מנגד, עו"ד דוד בן-אשר, המייצג את אסעד שיבלי, ביקש שלא לגזור עליו עונש מקסימלי, מכיוון שהוא "הפנים את חומרת המעשים, למד את הלקח ובטוחני שלא ישוב עוד לסורו". פרקליטו של מוחמד, עו"ד אורון שוורץ, ביקש מבית המשפט להסתפק ב-14 החודשים בהם הוא כבר ישב במעצר. אסעד אמר בדיון כי הוא מבקש לתת לו "צ'אנס אחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully