וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: להחמיר עונש דורס הילדה ביום כיפור

29.11.2009 / 13:31

חודש לאחר שביהמ"ש גזר תשע שנות מאסר על אסעד שיבלי, שדרס למוות את הילדה טל זינו, מבקשת הפרקליטות להחמיר את עונשו. "העונש שנגזר אינו מבטא את נורמת הענישה הראויה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום ועריכה: ענת ברק)

הפרקליטות ערערה היום (ראשון) על העונש שנגזר על אסעד שיבלי, שנידון לתשע שנות מאסר בגין דריסתה של הילדה טל זינו מכפר תבור ביום כיפור לפני כשנתיים. "בימים בהם מפלס האלימות בחברה גואה, היה על בית המשפט קמא ליתן ביטוי הולם לשאט הנפש ממעשי המשיב", נכתב בערעור.

9 שנות מאסר לנהג שהרג את טל זינו. אבישי גולן,
טל רכבה על אופניה סמוך לבית הכנסת/אבישי גולן

לפני כחודש גזר בית המשפט בית המשפט המחוזי בנצרת תשע שנות מאסר בפועל ושלוש שנות מאסר על תנאי על שיבלי. הוא הורשע בכך שנהג בטרקטורון בתוך הכפר ודרס את טל בת ה-9 בזמן שרכבה על אופניה ליד בית הכנסת. על חברו של הדורס, מוחמד שיבלי, שנסע אף הוא בטרקטורון והורשע בהפקרת פצוע נגזרו שנתיים מאסר בפועל.

לטענת הפרקליטות, העונש אינו הולם את חומרת העבירות, את נסיבותיהן, את תוצאותיהן ואת משמעויתיהן החברתיות. "בנסיבות המקרה העונש שנגזר על המשיב אינו מבטא את נורמת הענישה הראויה במקרים כגון אלה, ואין בו יישום ראוי של עקרון ההלימה בענישה, כשמדובר במעשה שנסיבותיו ותוצאותיו קשות", נכתב בערעור.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהג בטרקטורון ודרס למוות את הילדה. שיבלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נכתב, ששיבלי דהר בפראות על הטרקטורון אל תוך קהל אנשים שעמד בסמוך לבית כנסת, כשהוא מודע לעובדה שמדובר ביום כיפור, התעלם מעוברי אורח שסימנו לו לעצור, ולאחר שפגע בזינו נמלט מהמקום.

לטענת הפרקליטות, שיבלי "השתמש בטרקטורון כאמצעי להקנטה ולהתרסה אלימה כלפי הולכי הרגל שמילאו אותה שעה את הכביש, תוך הפגנת זלזול בוטה בשלומם ובביטחונם, והטרקטורון אף שימש לבסוף ככלי נשק של ממש, שגרם לאובדן חייה של המנוחה".

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט העליון להחמיר בעונש המאסר של שיבלי וגם ולגזור עליו עונש "שיהיה בו כדי לבטא נאמנה את הסלידה החברתית ממעשיו של המשיב ולהוות גמול הולם על המעשים". בנוסף, הם מבקשים מבית המשפט לפסול את רשיונו לצמיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully