וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ההכרזה הפלסטינית: מאות הפגינו בקלנדיה

מאות נשים פלסטיניות וישראליות הפגינו משני צדי המחסום תחת הסיסמא: "נשים תובעות: מדינה פלסטינית עצמאית". המארגנות: "המאבק לחירות פלסטינית - מאבק לשחרור ישראל מעול הכיבוש"

כ-400 נשים ישראליות ופלסטיניות הפגינו בצהריים (שבת) משני צדי מחסום קלנדיה צפונית לירושלים, תחת הסיסמא: "נשים תובעות: מדינה פלסטינית עצמאית". ההפגנה, מאחוריה עומדים ארגוני נשים ישראלים ופלסטינים בשיתוף עם תנועת "סולידריות", נערכה לקראת הפנייה של הרשות הפלסטינית בבקשה להתקבל כחברה מלאה באו"ם בשבוע הבא. הנשים שצעדו בהפגנה הניפו שלטים עליהם נכתב, בעברית, ערבית ואנגלית: "רק אנשים חופשיים יכולים לנהל משא ומתן".

הפלסטינים פונים לאו"ם - כותרות אחרונות:
תכנית הרשות ל-20 בספטמבר: שביתה שתעודד הפגנות
אבו מאזן ברמאללה: ”נדרוש חברות מלאה באו”ם”
הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון: ”רוצים הכרה במדינה”
לשכת ראש הממשלה: ”שלום לא משיגים בצעד חד צדדי”

"מדובר בהפגנה לא אלימה, שמטרתה לקרוא לקהילה הבינלאומית ולומר שהמשך המשא ומתן הוא כיסוי לגזל והרחבת ההתנחלויות", הסבירה שרה, ממארגנות ההפגנה, בשיחה עם וואלה! חדשות. "לא יכול להיות שישראל תמשיך להתנהג בשטחים הכבושים בלי לשלם כל מחיר". לדבריה, כוחות מג"ב שאבטחו במקום מנעו מהמפגינות משני הצדדים להיפגש. "ישראל מפרה את החוק הבינלאומי", אמרה, "ומונעת זכויות בסיסיות מפלסטינים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא יכול להיות שישראל תמשיך להתנהג בשטחים הכבושים בלי לשלם כל מחיר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מארגון "סולידריות נמסר כי "הדרישה הישראלית והאמריקאית לשוב לשולחן המשא ומתן משקפת רצון לשמר את הסטטוס-קוו הקיים ולהימנע מנקיטת צעדים משמעותיים בשטח. למרות ההתנגדות הנחרצת של ממשלת ישראל והאיום בווטו אמריקאי, מרבית מדינות העולם מתייצבות לצד הפלסטינים ושאיפתם לעצמאות מדינית".

"המאבק לחירות פלסטינית הוא גם מאבק לשחרור הישראלים מעול הכיבוש וההתנחלות", נמסר עוד, "אחרי יותר משני עשורים של משא ומתן בלתי פוסק הגיע הזמן להודות שתהליך השלום נכשל וכי על כל אומות העולם, כולל ישראל, להכיר בזכותם של הפלסטינים למדינה משלהם לצד ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully