וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן רומז: גם עם וטו נוכל לפנות לבית הדין בהאג

יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס בראיון לאפשרות שארצות הברית תטיל וטו על בקשת הרשות וציין דרכי פעולה נוספות בזירה הבינלאומית. הוא חזר והדגיש: "הפנייה לאו"ם היא צעד בלתי נמנע"

"הפנייה לאו"ם בבקשה לחברות מלאה של פלסטין בארגון היא מהלך בלתי נמנע ואין דרך לסגת ממנו", כך אמר הלילה (חמישי) יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן בראיון לערוץ טלוויזיה מצרי. עוד רמז אבו מאזן בראיון כי הטלת וטו מצד ארצות הברית במועצת הביטחון של האו"ם על בקשתה של הרשות - לא ימנע ממנו להמשיך ולפעול בזירה הבינלאומית.

עוד על ההכרזה המתקרבת
פרס: "תריס השלום עם הפלסטינים עדיין פתוח"
"אם הרשות תפנה לאו"ם, כל האופציות על השולחן"
בכיר ברשות: "נתניהו יכול עדיין למנוע פנייתנו לאו"ם"

גורמים פלסטינים כבר הזכירו באחרונה את האפשרות שהעצרת הכללית של האו"ם תשדרג את מעמדה של הרשות הפלסטינית גם אם לא תזכה למעמד של חברה מלאה, כך שהאחרונה תוכל לקחת חלק במוסדות בינלאומיים בהם בית הדין בהאג. אבו מאזן רמז בראיון כי הרשות תנצל אפשרות זו - "דבר בו ישראל וארצות הברית לא מעוניינות".

אבו מאזן גם חזר במהלך הראיון על התנאים שהציב לחזרה למשא ומתן בהם עצירתה המלאה של הבנייה בהתנחלויות וחזרה לגבולות 67'. "למרות הלחצים המופעלים עלינו, הרשות הפלסטינית תפנה לאו"ם ב-23 בספטמבר", הבטיח.

ג'יבריל רג'וב: "נתניהו יכול עדיין למנוע פנייתנו לאו"ם"

אבל אולי יש עוד דרך למנוע את הפנייה הפלסטינית? חבר הוועד המרכזי של פתח, ג'יבריל רג'וב, אמר מוקדם יותר השבוע לוואלה! חדשות כי "אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יקום ויגיד שהוא מעוניין לסיים את הכיבוש, שהוא מכיר בקיומה של מדינה פלסטינית בגבולות 67' ושבכוונתו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות - נימנע מפנייה לאו"ם ונתחיל באופן מיידי בשיחות ישירות עם ישראל. בשלב זה, אין לנו בררה אחרת אלא לפנות לאו"ם".

בנוסף סיפרו גורמים הפלסטינים כי אירופה וארצות הברית מנסות לגבש פשרה שתהיה מוסכמת על כל הצדדים והוסיפו כי "אם אכן הפשרה תתקבל על ידי הרשות הפלסטינית ואירופה, לא מן הנמנע שארצות הברית תימנע בהצבעה על הבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה באו"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully