וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "תריס השלום עם הפלסטינים עדיין פתוח"

רמי שני

15.9.2011 / 0:30

שבוע לפני המהלך הפלסטיני באו"ם, אומר נשיא המדינה כי יש לעשות הכל כדי לפתוח את המשא ומתן עם הפלסטינים. "מניסיוני אני יודע שדברים שנראים כבלתי אפשריים יכולים להפוך לאפשריים"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק)

"תריסי קנאות הורדו על חלונות רבים באזורנו. התריס של שלום עם הפלסטינים עדיין פתוח. עלינו לפנות לעברו בטרם יגיעו ענני הקיצוניות לכסותו" - כך אמר אמש (חמישי) נשיא המדינה שמעון פרס בנאום לתושבי עוטף עזה לרגל ציון 60 שנה למועצה האזורית אשכול. "עלינו לעשות הכול כדי להגיע בהקדם לפתיחת משא ומתן ישיר בינינו לבין הפלסטינים. מניסיוני אני יודע שדברים שנראים כבלתי אפשריים יכולים להפוך לאפשריים", הוסיף.

עוד על ההכרזה הפלסטינית באו"ם
"אם הרשות תפנה לאו"ם, כל האופציות על השולחן"
ליברמן: "לפניית הפלסטינים לאו"ם יהיו השלכות קשות"
בכיר ברשות: "נתניהו יכול עדיין למנוע פנייתנו לאו"ם"

בהתייחסו לתהליך השלום ולנוכח כוונת הפלסטינים להכריז באו"ם על מדינה, אמר פרס: "גורלה של ישראל תלוי בצדקתה ובכוחה. הצדק שבהגנה עצמית. הכוח לעשות שלום, גם בעת מצוקה". הנשיא הוסיף, כי "אני מאמין שנמצא פתרון של שלום עם שכנינו הפלסטינים. פתרון של שתי מדינות חופשיות החיות בשלום ביניהן, גם אם זה מחייב להצטייד בסבלנות, עדיף סוף טוב מאשר מהומת אלוהים".

"אל ניתן למאורעות חולפים לשבש העתיד"

הנשיא התייחס גם להסכם השלום עם מצרים ואמר: "הגענו להסכם שלום עם מצרים. הגדולה והחשובה שבמדינות ערב. במשך למעלה מ-30 שנה לא היו בינינו מלחמות וחיי מאות אלפי צעירים נחסכו. כשנחתם הסכם השלום אמרו שני עמינו: No more war, no more bloodshed. זה נכון גם היום. עלינו לצאת מהאלימות, מהעוני, מהשפל. העתיד מחייב זאת, הצעירים שלכם ושלנו דורשים זאת. אל ניתן למאורעות חולפים לשבש את העתיד. אנחנו נכבד את העבר, וניתן לילדינו לכבד את יום המחר".

פרס שיבח את תושבי הדרום על עמידתם האיתנה: "שוב ושוב נחשפתם – אתם ומשפחותיכם – לירי זדוני מעבר לגבול הרצועה השכנה, לצפירות מפחידות ולאזעקות שכיחות של 'צבע אדום'. חייכם התנהלו לסירוגין בין רגיעה יחסית ובין הסלמה פתאומית. אבל רוחכם לא נפלה. אתם נושאים בשקט ובדריכות את החרדה לשלום ילדיכם ואת הסכנה האורבת ביישובים ובשדות – וממשיכים הלאה. זו ציונות במלוא עוצמתה, ציונות בתפארתה".

פרס גם ניצל את ביקורו במקום לפנייה אישית לתושבי רצועת עזה ואמר "אני רוצה לפנות במעמד זה לתושבי עזה ולומר להם עזבו את חמאס ואת אירן. תיפטרו מהפצצות והרקטות שלהם. הם פוגעים בכם, הם מובילים אתכם לזרוע מוות ולקצור עוני".

עדכון ראשון: 21:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully