וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "לפניית הפלסטינים לאו"ם יהיו השלכות קשות"

שר החוץ התייחס ליוזמת הפלסטינים בפני עצרת האו"ם, וציין את תקוותו "שהשכל הישר יגבר, ולא נגיע לשם". לדבריו, הממשלות בישראל לא הצליחו להשיג דבר מהפלסטינים, למרות הוויתורים

"אם ההחלטה החד-צדדית של הפלסטינים להשיג הכרה במדינתם תתקבל, יהיו לכך השלכות קשות וחמורות" – כך אמר היום (רביעי) שר החוץ, אביגדור ליברמן, בהתייחסו לפנייה הפלסטינית לעצרת האו"ם. בוועידת ישראל לחקלאות שנערכה בקיבוץ רביבים ברמת הנגב הוסיף ליברמן כי "אני מקווה שלא נגיע לשם, והשכל הישר יגבר. אנחנו לא נקבל בשלוות נפש החלטה חד-צדדית". לדברי השר, הממשלות שפעלו בישראל לא הצליחו להשיג דבר מהפלסטינים, למרות הוויתורים שהציעו להם.

הפלסטינים רצים לאו"ם - כותרות אחרונות
חמאס: ”הכרזה על מדינה פלסטינית תחסל ההתנגדות”
בכיר ברשות: ”נתניהו יכול עדיין למנוע פנייתנו לאו”ם”
אובמה לישראל: ”אל תעצרו העברת כספים לפלסטינים”

שר החוץ אביגדור ליברמן במהלך הועידה השלישית של מפלגת ישראל ביתנו, אפריל 2011. עומר מירון
מקווה שהשכל הישר יגבר. שר החוץ ליברמן/עומר מירון

אתמול סיפר חבר הוועד המרכזי של פתח, ג'יבריל רג'וב, כי בעיני בכירי הרשות, עוד יש מוצא שימנע את הפנייה לעצרת האו"ם. "אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יקום ויגיד שהוא מעוניין לסיים את הכיבוש, שהוא מכיר בקיומה של מדינה פלסטינית בגבולות 67' ושבכוונתו להקפיא את הבנייה", אמר רג'וב לוואלה! חדשות. "אבל בשלב זה, אין לנו בררה אחרת אלא לפנות לאו"ם".

במקביל, גורמים פלסטינים אישרו לוואלה! חדשות את כי מתנהלים מגעים מול אירופה וארה"ב בניסיון למצוא פשרה שתהיה מוסכמת על כולם. לפי הגורמים, צרפת וספרד מנסות לגבש הצעה, לפיה מדינות אירופה יתמכו בשדרוג מעמדה של הרשות למדינה שאינה חברה קבועה בתמורה להתחייבות פלסטינית לא לתבוע את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. במקרה כזה, יוותרו הפלסטינים בשלב זה על פנייה למועצת הביטחון.

ג'יבריל רג'וב פוליטיקאי ומנהיג צבאי פלסטיני., ספטמבר 2011. AP
עוד יש מוצא מהפנייה לאו"ם. רג'וב/AP

"אירופה וארה"ב אכן מנסות לגבש פשרה שתהיה מוסכמת על כל הצדדים", אמרו הגורמים הפלסטינים. "אם אכן הפשרה תתקבל על ידי הרשות הפלסטינית ואירופה, לא מן הנמנע שארה"ב תימנע בהצבעה על הבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה באו"ם".

הגורמים העריכו כי בסופו של דבר תימצא פשרה שתוכל לרצות את כולם, אך הבהירו כי אם לא תושג פשרה כזו, "הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון של האו"ם למרות הווטו הוודאי שיטילו האמריקאים". לדבריו, "הפשרה תהיה חייבת להיות מקובלת על העם הפלסטיני. כי אם היא לא תהיה מקובלת עליו, יהיה קשה לאבו מאזן לסגת מהכוונה לפנות למועצת הביטחון. חשוב לציין שהפלסטינים לא רוצים להתעמת עם האמריקאים ולכן הם משקיעים מאמץ כדי לנסות להגיע לפשרה". גורם פלסטיני בכיר, המקורב ליו"ר הרשות אבו מאזן, אמר אף הוא לוואלה! חדשות כי אם לא תושג פשרה, הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully