וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מפתיעה: אמריקאים שהורשעו בריגול ישוחררו

חודש אחרי שנשלחו ל-8 שנים בכלא, הפתיע הנשיא אחמדינג'ד והודיע על שחרור שיין באואר וג'וש פטאל, שחצו בטעות את הגבול מעירק. באואר יתאחד עם ארוסתו שרה שוורד, ששוחררה לפני שנה

ג'וש פטאל ושיין באואר, שני אזרחי ארצות הברית בני 28 שהורשעו בחודש שעבר בריגול בבית משפט באירן ונשלחו לשמונה שנות מאסר, ישוחררו בתוך יומיים - כך הודיע נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בראיון לרשת הטלוויזיה NBC האמריקאית.

הראיון עם אחמדינג'ד אמור להיות משודר בהמשך היום, אך הרשת כבר פרסמה כותרות מתוכו בטוויטר, ובהן ההצהרה על שחרור המטיילים. בעקבות זאת, אישר לרויטרס גם פרקליטם של השניים, מסעוד שאפי, כי הם ישוחררו בערבות של חצי מיליון דולר. "בית דין לערעורים אישר את שחרורם", אמר, "והם יוכלו לעזוב את המדינה מיד עם שחרורם".

פטאל ובאואר טיילו יחד עם ידידתם שרה שוורד ביולי 2009 בצפון עירק, ולטענתם חצו בטעות את הגבול לאירן - שם נעצרו בידי שירותי הביטחון והואשמו בריגול למען ארה"ב.

במהלך המעצר התארסו באואר ושוורד, אך לפני כשנה נאלצו השניים להיפרד, כששוורד שוחררה "מטעמים המונטיריים" (גם כן בערבות של חיצי מיליון דולרים), ושבה לארה"ב. היא קיבלה בהמשך זימון למשפט, אך לא שבה לאירן. בחודשים האחרונים התנהל משפטם של השניים הנותרים, והם הורשעו לבסוף בריגול ונגזר עליהם מאסר של שמונה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully