וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: שוחררה האמריקאית שנחשדה בריגול

טליה שחר

14.9.2010 / 18:44

שלטונות אירן שחררו בערבות את שרה שורד, אמריקאית שהוחזקה בכלא בטהרן במשך יותר משנה בחשד לריגול. בן זוגה ומטייל נוסף עדיין מוחזקים במעצר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: יותם בן-דוד)

אחרי יותר משנה במעצר באירן, שוחררה היום (שלישי) שרה שורד ועזבה את אירן. שורד היא אחת משלושת האמריקאים שנעצרו בחשד לריגול בשנת 2009. לפי רשת הטלוויזיה האירנית PRESS TV, שורד שוחררה בערבות של 500,000 דולר. זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע אמר בכיר בתביעה בטהרן כי זהו התנאי לשחרור.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה קיבל בברכה את הבשורה על שחרורה והוסיף כי הוא מקווה שטהרן "תפגין חמלה" ותשחרר את שני האמריקאים אשר נותרו במעצר באירן בחשד לריגול.

שורד ובן זוגה שיין באואר וכן המטייל ג'וש פאטל נעצרו סמוך לגבול אירן-עירק ביולי 2009. קרוביהם אמרו כי הם חצו את הגבול בטעות, מכיוון שהוא אינו מסומן היטב. באירן טענו כי לשלושה היו "מטרות חשודות" אולם לא הוגש נגדם כתב אישום.

במאי זכו המטיילים לביקור של אמותיהם, שלאחריו אמרה אמה של שורד כי בתה סובלת מבעיות בריאות חמורות, כולל גוש בשד ותאים טרום-סרטניים בצוואר הרחם, ולא זוכה לטיפול רפואי ראוי. ביום ראשון אמר התובע האירני עבאס ג'פארי דולאטבאדי: "בהתבסס על דיווחים ואישור של השופט הרלוונטי לגבי מחלתה של גברת שורד, מעצרה הומר ב-500,000 דולרים, ואם הערבות תשולם היא תוכל להשתחרר".

(עדכון ראשון: 13:57)

  • עוד באותו נושא:
  • איראן
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully