וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: אחמדינג'ד יופיע באוניברסיטת קולומביה

ב-2007 עורר המוסד היוקרתי ביקורת כשהזמין את נשיא אירן לנאום, על רקע ועידת האו"ם. החודש זה יקרה שוב, כשאחמדינג'ד ישתתף בארוחת ערב עם סטודנטים: "מחויבים להתעמת עם רעיונות"

שוב עומדת אוניברסיטת קולומביה בניו יורק במרכז מחלוקת סביב ביקורו של מחמוד אחמדינג'ד בעיר. ארבע שנים אחרי שספגה ביקורת רבה בעקבות הזמנת נשיא אירן לנאום בפני הסטודנטים באוניברסיטה באירוע סגור, דיווח אתמול (שני) עיתון הסטודנטים של האוניברסיטה, "קולמביה ספקטייטור", כי גם במהלך ביקורו החודש בניו יורק, במסגרת כינוס העצרת הכללית של האו"ם, ייפגש אחמדינג'ד לארוחת ערב עם 15 סטודנטים באוניברסיטה.

לפי הדיווח, האירוע יתקיים ב-21 בספטמבר, יום אחרי הגשת הבקשה הפלסטינית להקמת מדינה עצמאית. 15 הסטודנטים שישתתפו בה הם חברי ועדת יחסי החוץ של האוניברסיטה (CIRCA). לצדם, ישתתף באירוע גם נשיא האוניברסיטה, לי בולינגר, שבמהלך ביקורו של הנשיא האירני בקמפוס ב-2007, הציג אותו כ"דיקטטור קטן ואכזרי". באותו אירוע, לא נותר אחמדינג'ד חייב, ותקף את בולינגר על "העלבונות והיחס העוין".

על פי הדיווח בעיתון הסטודנטים, סגן נשיא הוועדה, טים צ'אן, אמר כי עד כה לא קיבל כל תלונה על האירוע הצפוי. "כולם מאוד התלהבו מהעניין", הוסיף.

עוד על מחמוד אחמדינג'ד:
אחמדינג'ד הרגיע את חמאס: "לצדכם עד לניצחון"
אחמדיניג'ד מצהיר: "לא נפסיק להעשיר אורניום"
הפרלמנט באירן: אחמדינג'ד הפר החוק בצורה בוטה

בולינגר ואוניברסיטת קולומביה ספגו ביקורת רבה על ההחלטה לארח ב-2007 את אחמדינג'ד, שניצל את נאומו בקמפוס בין היתר כדי להשמיע את טענותיו המוכרות, שכללו הכחשת השואה והטלת ספק באחריותו של אל-קאעדה למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001. הוא התייחס אז גם להאשמות בדבר הוצאת הומוסקסואלים להורג באירן, וטען כי "אין הומוסקסואלים" בארצו.

בולינגר הגן אז על ההחלטה לארח את הנשיא הפרובוקטור, והסביר כי "קולומביה, כקהילה המקדישה עצמה ללמידה ולהשכלה, מחויבת להתעמת עם רעיונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully