וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט באירן: אחמדינג'ד הפר החוק בצורה בוטה

אחרי הסכסוך עם המנהיג העליון חמינאי, ממשיך הנשיא לחטוף מכות בפוליטיקה הפנימית, על רקע התעקשותו להחזיק בידיו את סמכויות שר הנפט, אותו פיטר. מחוקקים התלוננו נגדו בבית המשפט

מחמוד אחמדינג'ד ממשיך להסתבך בנבכי הפוליטיקה המקומית באירן: הפרלמנט בטהרן מתח ביקורת חסרת תקדים על הנשיא, וכמה מחברי הבית אף פנו לבית המשפט במדינה והתלוננו כי הוא עבר על החוק כשנטל לעצמו החודש את סמכויותיו של שר הנפט המודח. כך דיווחה הבוקר (רביעי) סוכנות הידיעות האירנית הרשמית למחצה Mehr.

לפי הדיווח, הפרלמנט אישר דו"ח שקבע כי מעשיו של הנשיא, שפיטר בחודש שעבר את השר מסעוד מירקזמי כחלק מתוכנית קיצוצים במשרדי הממשלה, אותה הקטין מ-21 שרים ל-17, היוו "הפרה בוטה של החוק".

פרשת משרד הנפט היא רק האחרונה מתוך סדרה של עימותים פוליטיים בהם מעורב אחמדינג'ד, שהצליח בחודשים האחרונים להסתכסך קשות לא רק עם הפרלמנט, אלא גם עם המנהיג הרוחני העליון של הרפובליקה האיסלמית, עלי חמינאי, שלפני כחודש הכריח את הנשיא להשיב לתפקידו את שר המודיעין שפיטר כמה שבועות קודם לכן.

החוק האירני מעניק לנשיא את הסמכות לפטר שרים ולמנות במקומם ממלאי מקום למשך עד שלושה חודשים, ולאחר מכן עליו לפנות לפרלמנט. עם זאת, העובדה שהנשיא השתלט בעצמו על המשרד שנותר מיותם - ומדובר במשרד רב עוצמה החלוש על תקציבי ענק ועל התעשייה הרווחית ביותר במדינה - נתפס באירן כמהלך כוחני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully