וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק טיימס: "לשנות הגישה כלפי הפלסטינים"

במאמר המערכת מותח ה"ניו יורק טיימס" ביקורת על דרך ההתמודדות של ארה"ב וישראל מול הפנייה הפלסטינית לאו"ם. "במקום לאיים על הפלסטינים, אובמה צריך ללחוץ על נתניהו"

"שני הצדדים – ישראל והפלסטינים, כמו גם מנהיגי ערב ונשיא ארצות הברית ברק אובמה, אשמים בקיפאון. עם זאת, האחריות הגדולה יותר רובצת לפתחו של בנימין נתניהו שהשתמש בכל תירוץ לסכל את מאמצי השלום", כך נטען במאמר המערכת שהתפרסם היום (שני) בעיתון ה"ניו יורק טיימס. המאמר שב וטוען כי הדרך הטובה ביותר לעצמאות פלסטינית נטוע במשא ומתן.

במאמר מותחים עורכי העיתון ביקורת חריפה על ישראל וארצות הברית, על דרך התנהלותם לקראת הפנייה הפלסטינית לאו"ם ב-20 בספטמבר. "ארצות הברית, אירופה וישראל לא גילו מספיק אומץ או נחישות בניסיונן למצוא פשרה שתביא לביטול המהלך", נכתב במאמר. "הצורך בפעולה הופך אפילו דחוף יותר על רקע המתיחות הגוברת בין ישראל לשני גורמים קריטיים באזור – מצרים וטורקיה".

עוד על הפנייה הפלסטינית לאו"ם:
לקראת 20 בספטמבר: "צה"ל יכפיל מערך הכוחות בגדה"
אנשי רוח לאבו מאזן: "תומכים בהכרה בפלסטין"
"הרשות תפנה לאו"ם גם אם יחודש המו"מ עם ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עשה כל מאמץ לסכל את מאמצי השלום". בנימין נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורכי העיתון פירטו את הדרך לפתרון לדעתם. "ארצות הברית ושותפיה לקוורטט צריכות להניח על השולחן עסקה שתכלול מפה ולוח זמנים למגעים, שיסתיים בהצבעה רשמית באו"ם על הקמת המדינה הפלסטינית". לדבריהם, "העיקרון הבסיסי הוא מדינה פלסטינית על בסיס גבולות 67 עם חילופי שטחים מוסכמים והסדרי ביטחון לישראל". עוד קוראים העורכים לליגה הערבית ולמועצת הביטחון של האו"ם לתמוך בהסדר מסוג זה.

העורכים קוראים לקונגרס האמריקאי לשנות את דרך התנהלותו בנושא. "הקונגרס איים לקצץ מיליוני דולרים מהסיוע לרשות הפלסטינית אם היא תמשיך ביוזמתה לפנות לאו"ם. במקום לאיים על הפלסטינים על הקונגרס ללחוץ על נתניהו לחזור לשולחן המשא ומתן", נכתב. העורכים יצאו גם נגד כוונת ישראל לעכב כספי מסים שאמורים להיות מועברים לפלסטינים. "צעדים הרסניים מסוג זה עלולים להפיל גם את המשטר המתון ביותר שהיה אי פעם לפלסטינים, לחזק את חמאס ולחסל את שיתוף הפעולה הביטחוני החיוני בין ישראל לרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully