וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת 20 בספטמבר: "צה"ל יכפיל מערך הכוחות בגדה"

יהושע בריינר

8.9.2011 / 11:29

אלוף פיקוד המרכז, אלוף אבי מזרחי, נועד עם ראשי המתנחלים ועדכן אותם בהיערכות הצבא לקראת ההכרה הצפויה של האו”ם במדינה פלסטינית. כך נודע לוואלה! חדשות. ”נעצור פלסטינים עוד לפני שיגיעו לגדר היישובים”

צה"ל יכפיל את מערך הכוחות שלו ביהודה ושומרון לקראת 20 בספטמבר. כך התבשרו ראשי המתנחלים בפגישה שקיימו אמש (רביעי) עם אלוף פיקוד המרכז, אלוף אבי מזרחי, במפקדת הפיקוד בירושלים. הפגישה נערכה על רקע ההכרה הצפויה של האו"ם במדינה פלסטינית ונוכח תחושת אי הוודאות בקרב מתנחלים לקראת ההתפתחויות המדיניות-ביטחוניות.

נערכים להכרזה על מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות
צה"ל למתנחלים: סיימו האימונים עד ל-20 בספטמבר
בישראל נערכים לספטמבר: "נכנסים למרחב התלקחות"
הרמטכ"ל "הקפיץ" את חטיבת בנימין

במהלך הפגישה, שנערכה ביוזמת ראשי מועצת יש"ע, סקר אלוף מזרחי את היערכות הצבא ואף ציין כי כל חטיבה מדדה כמה דקות נדרשות לה כדי להגיע מכפר פלסטיני להתנחלות הסמוכה. בנוסף, בוצע מיפוי ליישובים הפלסטיניים שמהם עלולה לצאת צעדה אלימה. "תנו לנו לטפל בפלסטינים", אמר אלוף מזרחי למתנחלים. "אנחנו נעצור אותם עוד לפני שיגיעו לגדר היישוב, אך אם פלסטיני בודד יחדור ליישוב - צריך להתייחס לכך כאל חדירה לכל דבר". הדברים נאמרו בעקבות הנחיה משפטית שהועברה לחברי כיתות הכוננות ביישובים, לפיה הם רשאים לפתוח באש רק במקרה של סכנת חיים ורק לאחר חדירה אל תוך היישוב.

לדברי מזרחי, עיקר החשש הוא מפני מעשים של פלסטינים בודדים. "אף שעברנו על כל התרחישים והתרגילים הרבים שעשינו", אמר מפקד הפיקוד, "אני חושש שבמהלך תהלוכה יכול לצאת אדם בודד שמזוהה עם חמאס, לשלוף נשק - וכך ההפגנה תידרדר". במהלך הפגישה אף פורטו האמצעים המתקדמים שצה"ל יפעיל במהלך ההפגנות הצפויות. פרט ל"בואש" המוכר ולאמצעים נוספים לפיזור הפגנות, צה"ל מתכוון להשתמש גם ביו-טיוב כנשק. בכוונת הצבא להעלות לאתר בזמן אמת תצלומים של הפגנות אלימות. כמו כן, ביקשו ראשי המתנחלים כי נהלי הפתיחה באש יהיו ברורים, ואחד הנוכחים אף הציע להגדיל את מספר כלי הנשק בהתנחלויות. "אתם צריכים להיערך לכך שייתכן שגם מספר כבישים ייחסמו", נאמר למתנחלים.

מגנים פעולות "תג מחיר"

הפגישה בין מפקד פיקוד המרכז לבין הנהגת המתנחלים נערכה באווירה לא קלה, נוכח האירועים האחרונים בגזרה והמתח שהצטבר בין המתנחלים לכוחות הביטחון. כל הנוכחים בפגישה גינו אמנם את פעולות "תג המחיר" נגד הפלסטינים ובעיקר את ההשחתה של כלי רכב צה"ליים. עם זאת, פינוי המבנים במאחז מגרון וההודעה שהוציא צה"ל לרכזי הביטחון, לפיה הכוחות הגדולים מיועדים ל"תרגיל מטכ"לי שנערך באזור", יצרו מתיחות.

גם הפעילות הזריזה של צה"ל לביטול צו המניעה שהוציא בג"ץ נגד פינוי המאחז הוסיף לכעסם של המתנחלים. "אעשה הכל שאירועי עמונה לא יחזרו על עצמם", אמר מזרחי. עדות ליחסים שבין ראשי המתנחלים לצה"ל ניתן היה למצוא במספר הנוכחים בפגישה - קרוב למחצית מראשי הרשויות לא הגיעו. אבי רואה, ראש מועצת בנימין, הודיע טרם הפגישה כי נוכח התנהלות צה"ל בפינוי מגרון הוא לא ייטול בה חלק. בפגישה נכחו גם מפקד אוגדת יו"ש, ניצן אלון, וכן ראש המנהל האזרחי, תא"ל מוטי אלמוז. מכתב בו הביע אלמוז תמיכה בהריסת מאחזים נחשף השבוע ועורר זעם בקרב מתנחלים.

לפניות לכתב - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully