וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל למתנחלים: סיימו האימונים עד ל-20 בספטמבר

יהושע בריינר

7.9.2011 / 14:10

כל כיתות הכוננות ביהודה ושומרון עברו אימונים מוגברים על מנת לתת מענה נגד איום של חדירת מחבלים להתנחלויות. החשש לקראת הכרזה על מדינה פלסטינית: שיחזור רצח בני משפחת פוגל

ההיערכות הביטחונית לקראת ההכרזה הצפויה על מדינה פלסטינית נמשכת: צה"ל הורה לרכזי הביטחון בהתנחלויות ביהודה ושומרון, לסיים את האימונים של כיתות הכוננות עד ל-20 בספטמבר, התאריך שבו יבקשו הפלסטינים מהאו"ם להכריז באופן חד-צדדי על מדינה. כך נודע לוואלה! חדשות. ההנחיה שניתנה לרכזי הביטחון (רבש"צים) ולחטיבות המרחביות על ידי מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ניצן אלון, היא לסיים את האימונים השנתיים עד ל-20 בספטמבר, על מנת שיוכלו להיערך בצורה מיטבית לאפשרות של התמודדות עם אירועי טרור.

מדובר בשני ימי אימון בשנה, שבמהלכם מתאמנות הכיתות בשיתוף עם גורמי ביטחון ובליווי קצינים מהחטיבות המרחביות בפיקוד מרכז, נגד איום של חדירת מחבלים ליישובים. האימונים מתקיימים במתקנים של צה"ל והם כוללים גם אימוני ירי במטווחים ואימונים ברובי פיינטבול. האימונים שמתייחסים לתרחיש של חדירת גורם עוין, מתקיימים במתקנים בשילה ובבסיס האימונים של פיקוד מרכז בלכיש. במהלך האימון נערכות הכיתות גם לריענון בפקודות, תורת הפעלתן ונהלי פתיחה באש. חלק מהכיתות בהתנחלויות כבר עברו את ההכשרה השנתית, אולם במספר התנחלויות נערכים לאימון שעתיד להיות מושלם בשבועיים הקרובים.

על אף שבצה"ל נמנעים מלהתייחס בגלוי להערכת המצב לקראת ההכרזה על מדינה פלסטינית, נדמה כי הפקודה לרכזי הביטחון בהתנחלויות, נעשית בעיקר על מנת להיערך לכלל האפשרויות ולא על סמך מידע מודיעיני המתייחס להתרעה קונקרטית על כוונות לביצוע פיגוע. יחד עם זאת, החשש מפני ניסיונות חדירה על מנת לבצע פיגועים כדוגמת טבח בני משפחת פוגל באיתמר, קיים לאורך כל ימות השנה.

בכל התנחלות ביהודה ושומרון יש כיתת כוננות, שנמצאת בהיערכות ל"הקפצה" מידית בכל מקרה של אירוע חבלני ואנשיה עברו הכשרה מיוחדת למתן מענה ראשוני בעת אירוע עד להגעת כוחות צה"ל. גורם ביטחוני באזור בנימין סיפר כי "בניגוד לתדמית, לא מדובר בשכירי חרב אלא באנשים מן השורה, שמתנדבים לתפקיד ובסך הכל רוצים להגן על ביתם ומשפחתם. לא הופתענו שה'דד-ליין' שניתן הוא ל-20 בספטמבר, אבל חשוב להבין שכיתות הכוננות ערוכות גם בשאר ימות השנה. אחרי הפיגוע הקשה באיתמר, צה"ל נערך בצורה טובה יותר להתמודד מול איום של חדירה, אבל בגלל שלצבא קשה להבין את המורכבות בטיפול הראשוני, על הכוחות האזרחיים להיות ערוכים לכל אירוע".

בדובר צה"ל אמרו כי "צה"ל נערך על מנת לתת את המענה ההגנתי המיטבי בהתאם לאתגרים הצפויים ולשם כך משתמשים במגוון שיטות ואמצעים. כיתות הכוננות מהוות חלק ממערך ההגנה ביישוב וככאלו צה"ל מחויב לאמנן ולהכינן לאתגרים השונים".

עוד בנושא:

אבו מאזן: "לא תפרוץ עוד אינתיפאדה חמושה"
הדו"ח שנדחה: "תיתכן הסלמה משמעותית בספטמבר"
בישראל נערכים לספטמבר: "נכנסים למרחב התלקחות"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully