וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "לא תפרוץ עוד אינתיפאדה חמושה"

ניר יהב

29.8.2011 / 0:02

יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס לאירועים הצפויים בחודש הבא בעקבות ההכרזה החד צדדית על מדינה פלסטינית ואמר כי הוא "סבור שיש קונצנזוס פלסטיני כמעט מלא על הצורך ברגיעה"

"כל עוד אני מכהן כיושב ראש הרשות הפלסטינית, לא אסכים שתפרוץ אינתיפאדה חמושה" – כך הצהיר אמש (ראשון) יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בראיון לעיתון הירדני "א-דוסתור". "אני סבור שיש קונצנזוס פלסטיני כמעט מלא על הצורך ברגיעה. ראינו גם כיצד מיהרו הפלגים הפלסטינים לבקש רגיעה בימים האחרונים לאחר האירועים בעזה ובסיני. אני מתנגד לאינתיפאדה חמושה ותומך בהפגנות עממיות ובלתי-אלימות בכל מקום בפלסטין", הדגיש אבו מאזן לקראת האירועים הצפויים בעקבות ההכרזה החד צדדית על מדינה פלסטינית בחודש הבא.

לקראת ספטמבר - כותרות אחרונות:
הדו”ח שנדחה: ”תיתכן הסלמה משמעותית בספטמבר”
ליברמן: ”אבו מאזן רוצה מדינה פלסטינית במקום ישראל”
סין: ”נתמוך באו”ם בהכרה במדינה פלסטינית”

בתגובה לשאלה מה גרם להפסקת התהליך המדיני עם ישראל, אמר אבו מאזן כי "אנו רוצים משא ומתן משום שזו הדרך הנכונה. יחד עם זאת אני שואל - היכן המשא ומתן? מאז ספטמבר שעבר ניסינו לחדש את המגעים, השקענו שעות ארוכות, אלא שאנו, ארצות הברית, מצרים וירדן כשלו בשכנוע נתניהו לשוב אל שולחן המשא ומתן. האמריקאים לא הציגו לנו שום דבר ולכן עד רגע זה, אין לנו ברירה אלא לפנות אל האו"ם".

"אנו רוצים לפנות למועצת הביטחון ולעצרת הכללית של האו"ם, וזאת משום שהמשא ומתן הופסק", הסביר אבו מאזן, "אם ייפתחו דלתות המשא ומתן, נקיים משא ומתן התחלתי. כרגע, הבחירה שלנו היא מועצת הביטחון". לדברי אבו מאזן, התמיכה במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67' הולכת וגוברת. "כרגע תומכות בנו 122 מדינות והמספר עשוי לעלות ל-128", אמר.

אבו מאזן התייחס גם להשלכות הפיגוע המשולב בגבול ישראל-מצרים על יחסי שתי המדינות. "מה שעשו המצרים הוא עניין פנים-מצרי. למצרים יש זכות לדרוש מה שהם רוצים", אמר. הוא הוסיף כי ההאשמות הישראליות נגדו אינן חדשות לו. "בכל פעם שהם מדברים עליי, הם אומרים שצריך להיפטר מהאיש הזה. ההאשמות הללו אינן חדשות", אמר, "אלא שהמדיניות שלי ברורה: אנו רוצים שלום. ההאשמות הישראליות לא מעניינות אותי יותר מדי כי הם מוכנים להאשים אותי בהכל".

(עדכון ראשון: 22:50, 28..08.11)

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully