וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מחודש לאחר הפיגוע: ירי לעבר כוח צה"ל בדרום

לא היו נפגעים מהירי, שבוצע מכיוון מצרים בסמוך לאזור נטפים, מוקד הפיגוע המשולב לפני כשלושה שבועות. הכוח לא השיב באש לעבר היורים שככל הנראה נמלטו לשטח מצרים.

אש נפתחה אמש (ראשון) לעבר כוח של צה"ל שנע על גבול ישראל-מצרים, באזור נטפים, סמוך למקום בו בוצע הפיגוע המשולב לפני כשלושה שבועות. הכוח לא השיב באש לעבר היורים, שעל פי ההערכה נמלטו לשטח מצרים. מצה"ל נמסר כי לא היו נפגעים מהירי. בשטח מתבצעות סריקות לאיתור היורים.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
בשל ההתרעה מסיני: כוחות חי”ר הוזרמו לאזור הגבול
וילנאי: ”חוליה ובה לפחות 10 מחבלים מתכננת לתקוף מסיני”
בעקבות התרעה לפיגוע: צה”ל מתגבר כוחות בדרום

הפיגוע המשולב בדרום אירע לפני כשלושה שבועות. הוא החל כאשר סמוך לשעה 12:00. חוליה של שלושה מחבלים נכנסה לשטח ישראל, מתחת לעמדה מצרית, בניגוד להערכת צה"ל, במרחק של 200 מטרים אחד מהשני, בסמוך לכביש 12. כל אחד מהמחבלים צויד באפוד, חגורת נפץ, מטעני כלימגור ורובים. המחבלים הסתתרו מאחורי סלעים וארבו לכלי רכב שיחצו את הנתיב. לפתע הגיע אוטובוס 392 של אגד מלא בנוסעים, והמחבלים פתחו לעברו באש. מספר מנוסעי האוטובוס נפצעו, אך הנהג המשיך בנסיעה עד למחסום נטפים הסמוך.

בהמשך, חצה את הכביש אוטובוס נוסף, ריק מנוסעים, והנהג המשיך בנסיעתו, תוך שמחבל אחד יורה לעבר, רץ לפניו עם חגורת נפץ ומתפוצץ. במקביל, ירה מחבל נוסף לעבר רכב פרטי ובו ארבעה אזרחים, זוג הורים ושני ילדיהם. הארבעה נהרגו במקום. כוח של פלוגת הנ"ט בחטיבת גולני הגיע למקום ודרס את המחבל השני למוות.

בתוך זמן קצר הגיע כוח נוסף של חטיבת גולני לזירת האירוע. בעודו יורד מהרכב, חטף הכוח מטח יריות ממחבל שלישי שמסתתר מאחורי סלע. מהירי נהרג לוחם פלוגת הנ"ט, סמל-ראשון משה נפתלי בן 22 מעופרה. לוחמי היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משטרת ישראל ויחידת הימ"מ שהגיעו לזירת האירוע, סרקו את השטח והרגו את המחבל השלישי. כל שלושת המחבלים נהרגו. במהלך האירוע ירה אחד המחבלים טיל מסוג RPG לעבר מסוק של חיל האוויר שהגיע לזירה על מנת לסייע לכוחות. במקביל, התקבל דיווח כי הצבא המצרי הרג בעומק השטח שני מחבלים חמושים.

סמוך לשעה 17:30 נמשכו הסריקות בשטח, לאחר שהתקבל מידע אודות תנועות חשודות לא הרחק מכביש 12. במהלך האירוע פתחו מחבלים באש לעבר כוח ימ"מ. כתוצאה מהירי נפצע באורח אנוש רב-נגד פסקל אברהמי בן 49 ומאוחר יותר מת מפצעיו. כוחות צבא גדולים הוזרמו אל המקום ועד עתה נמשכות הסריקות במטרה לאתר את חוליית המחבלים הנוספת שככל הנראה פתחה באש מהצד המצרי. גורמי צבא מסרו כי נבדקת האפשרות שהירי לעבר הלוחם אירע ממגדל תצפית של כוחות השיטור המצרי על הגבול.

(עדכון ראשון: 22:28, 11.09.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully