וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ההתרעה מסיני: כוחות חי"ר הוזרמו לאזור הגבול

בהוראת הרמטכ"ל התפרשו כוחות חי"ר לאבטחת היישובים בדרום, והוגבר השימוש באמצעי מודיעין בגזרה. תושבת האזור: "רואים יותר תנועה של צבא, זה קצת מפחיד"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

המתיחות גוברת בדרום: בעקבות הוראת הרמטכ"ל בני גנץ, צה"ל החל הבוקר (שלישי) לתגבר את כוחותיו בגבול המצרי. בתוך כך, תגבר צה"ל את אבטחת היישובים, הזרים לאזור כוחות מחטיבות חי"ר סדירות וכן הגביר השימוש באמצעים לאיסוף מודיעיני באזור. גורם ביטחוני אמר הבוקר כי צה"ל נערך לאפשרות של חטיפת אזרחים וחיילים, אבל גם לתרחיש קיצוני של חדירה ליישובים סמוכי-גדר בגבול ישראל-מצרים, ועל כן הגביר כוחותיו ביישובים ובאזור הגבול.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
וילנאי: ”חוליה ובה לפחות 10 מחבלים מתכננת לתקוף מסיני”
”צה”ל לא פועל נגד הג’יהאד האיסלמי מחשש לקריסת הממשל במצרים”
בעקבות התרעה לפיגוע: צה”ל מתגבר כוחות בדרום

כוננות והערכות בדרום הארץ בדרך לאילת, אוגוסט 2011. שי מכלוף
בצה"ל נערכים ביישובים הסמוכים לגבול/שי מכלוף

באחד היישובים שבסביבתם תוגברה האבטחה, קיבלו בבהלה מסוימת את הפעילות החריגה באזור מגוריהם השלו לרוב. "לא סיפרו לנו יותר מדי, זה קצת מלחיץ, הודתה ג'סיקה כץ, תושבת אחד היישובים, "עוד יומיים מתחילים הגנים, הילדים יהיו בגנים, בתי ספר על הכבישים". עם זאת, היא מסכימה שהנוכחות הצבאית תורמת לביטחון. "רואים יותר תנועה של הצבא. ג'יפים, חיילים מסתובבים. זה קצת מפחיד, אבל כמובן יותר בטוח שיש את החיילים פה". לדבריה, ההתחממות כבר מורגשת בגבול: "הבוקר היו כמה יריות וצעקות על הגבול. ראיתי את המצרים רצים, לא יודעת מה קורה אצלם, אבל ההרגשה פחות נוחה".

עמית ורד, רכז הביטחון ביישוב בו מתגוררת כץ, אמר כי "היישוב נכנס לכוננות עקב התרעות מהצבא. מה שאתה רואה פה זה שיתוף פעולה של הקהילה האזרחית עם הצבא. לא ניתנו הוראות מיוחדות לאנשים למעט להפסיק לנוע על ציר פילדלפי, שהוא בצעם הגישה ליישוב. את רוב האוכלוסייה הפננו לצד המערבי של היישוב, שהוא הרחוק מהציר". לדבריו, הצבא נתן הוראה מפורשת לאזרחים שלא לנוע כרגע בגזרת ציר פילדלפי.

כוננות והערכות בדרום הארץ בדרך לאילת, אוגוסט 2011. שי מכלוף
"ג'יפים וחיילים מסתובבים"/שי מכלוף

מוקדם יותר חשף השר להגנת העורף, מתן וילנאי, כי "בישראל יודעים על חוליית מפגעים שבה לפחות עשרה בני אדם, המבקשים לבצע פיגועים מכיוון סיני". במהלך סיור שערך במפעל אלביט בשדרות, אמר וילנאי כי החוליה שייכת לארגון הג'יהאד האיסלמי, המנסה כבר זמן רב להוציא פיגועים מסיני. לדבריו, ההערכה היא שהחג המוסלמי הנוכחי, עיד אל פיטר, יהיה עבור המחבלים "מועד נכון" לנסות לבצע פיגועים. השר הוסיף כי כוחות הביטחון נמצאים בכוננות מלאה, תוך שיתוף פעולה מלא עם מצרים, כדי לסכל הוצאה לפועל של פעולות טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully