וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בירדן? קריאה להפגנת ענק לעבר שגרירות ישראל

ניר יהב

12.9.2011 / 0:02

פעילים המתנגדים לנורמליזציה עם ישראל קראו בפייסבוק לקיים את "צעדת המיליון" ביום חמישי, בהשראת ההפגנה בקהיר בסוף השבוע. בתוך כך, תוגברה האבטחה סביב בניין השגרירות בעמאן

על רקע הפריצה לשגרירות ישראל בקהיר בסוף השבוע האחרון, קראו אמש (ראשון) פעילים בירדן לקיים הפגנת ענק לעבר שגרירות ישראל בבירה עמאן ביום חמישי הקרוב. הפעילים, המתנגדים לנורמליזציה עם ישראל, קראו דרך הפייסבוק להתחיל את "צעדת המיליון" ממסגד אל-כאלותי שבשכונת ראביה בעמאן ועד לשגרירות הנמצאת בסמוך.

הפריצה לשגרירות ישראל בקהיר - כותרות אחרונות:
נתניהו הודה למאבטח השגרירות: ”מנעת אסון כבד”
גל מעצרים במצרים: 111 מפגינים מול השגרירות עוכבו
מצרים: נעמיד לדין המעורבים בפריצה לשגרירות ישראל
חבריו של המאבטח בשגרירות: ”בחור מוכשר וחזק”
תוגברה האבטחה סביב שגרירות מצרים בתל אביב

בדומה לקריאות שנשמעו בסוף השבוע בקהיר, הפעילים בירדן צפויים לקרוא להנהגה בירדן לנתק את היחסים עם ישראל, לבטל את הסכם השלום עמה ולסגור את השגרירות בעמאן. אתמול אף דווח כי בשל החשש מהתפרצות הפגנות דומות בעמאן, תוגברה האבטחה סביב בניין השגרירות הישראלית וברחובות הסמוכים לה. בין היתר הוצבו במקום שתי שריוניות וכוחות משטרה רבים.

עד כה לא ברור מה תהיה מידת ההיענות לקריאה בפייסבוק לקיים הפגנת מחאה מול בניין השגרירות הישראלית בעמאן, שכן בשבועות האחרונים לא התקיימה שום מחאה משמעותית מול השגרירות. אפשר להעריך שכוחות הביטחון הירדניים ייערכו בסוף השבוע בכוחות מתוגברים ולא ייקחו סיכון שהמפגינים יצליחו לפרוץ את השגרירות בבירה הירדנית.

בתוך כך, אחת ממפלגות האופוזיציה בירדן, "חזית הפעולה האיסלמית", בירכה את "העם המצרי שהצליח להבריח" את צוות השגרירות הישראלית מקהיר. אחד מאנשי המפלגה אמר כי על ממשלת ירדן לסלק אף היא את נציגי השגרירות הישראלית מעמאן, תוך שהוא מכנה אותם "מרגלים".

(עדכון ראשון: 22:30, 11.09.11)

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully